همزمان با اعیاد شعبانیه بیان شد؛

بانوان در مشارکت حداکثری انتخابات نقش پررنگی دارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، گفت: بانوان نقش موثری در حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دارند.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۹۸
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری سرهنگ پاسدار علیرضا عربی، با اشاره بر همراه بودن سیاست و معنویت اظهار کرد: امام عظیم شان،سیاست را با معنویت همراه کردند، جمهور اسلامی، مردم را از یک مجموعه منفعل مصرفی بدون هدف، تبدیل کردند به مجموعه فعال پویا و آرمان خواه. امام عظیم شان نظام مقدس جمهوری اسلامی را که کمتر از دو ماه از استقرارش گذشته بود یعنی فاصله زمانی ۲۲ بهمن  ماه سال ۱۳۵۷ تا ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد. ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نتایج انتخابای یا رأی قاطع مردم۹۸ و /۲ درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به "جمهوری اسلامی" رای "آری" دادند.

وی افزود: انتخابات را امامین انقلاب یک تکلیف شرعی میدانند،یک حقوق اجتماعی میدانند که هرکس برای آینده سیاسی خود تصمیم بگیرد و سهیم باشد. امروز فرمانده معزز و معظم کل قوا چهار مولفه درباره انتخابات را ذکر فرمودند که باید مورد توجه قرار داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، مشارکت،رقابت،سلامت،امینت را چهارمولفه قابل توجه انتخابات عنوان کرد و افزود:  رکن اول یا همان مشارکت،نخست اینکه مردم در عرصه انتخابات و آینده سیاسی خود حضور پیدا کنند و فرد اصلح را برگزینند.این یک فریضه و واجب است و آحاد مردم باید برای مشارکت حداکثری تلاش مضاعف کنند.

سرهنگ عربی،در ادامه سخنان خود به نقش و حضور بانوان در انتخابات اسفند ماه پرداخت و اذعان کرد:بانوان نقش موثری در حضور حداکثری در انتخابات ایفا می کنند،شهدای عزیز که تمثال مبارکشان در محفل و مجلس هستند به دست مادران شهید تربیت شده اند و به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده اند.امروز بانوان ضمن اینکه میتوانند در این فریضه واجب نقش مهمی داشته باشند ، در تشویق و ترغیب اهل خانه تاثیربسزای دارند.

وی، انتخاب اصلح را مهم دانست و بیان کرد:گام مهم بعدی در انتخابات، انتخاب فرد اصلح است.کاندید ها این روز ها میان و میروند،تنور انتخابات اکنون داغ است و تبلیغات افزایش پیدا خواهد کرد،عرض بنده به عنوان یک برادر کوچک تر خدمت شما بزرگواران این هست،از کاندیدها بپرسین و جویا باشید ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم،ما نیاز به افسران جنگ اقتصادی داریم ما نیازمند سرداری هستیم  که در مسائل اقتصادی سر رشته و برای حل مشکلات مردم برنامه داشته باشد و دیدگاهش، دیدگاهی انقلابی باشد.

سرهنگ عربی،در ادامه گفت: یکی از معضلات اصلی ما در عرصه اقتصاد این است که ما در آمد دولت از نفت است، و نفت را به دلار می فروشیم، مقام معظم رهبری ، امام خامنه ای عزیز فرمودند" آقایی دلار را از نظام اقتصادی کشور بردارید ،وابستگی نظام اقتصادی کشور را از دلار بردارید"این هارا از کاندید ها جویا شوید  ببینید نگاه آنها در مسائل اقتصادی چیست، اصلا برنامه ای دارند و قادر به حل مشکلات معیشتی مردم هستند.کاندیدی که امروز در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده ضمن اینکه به همه تاییدشدگان مجلس شورای نگهبان احترام میگذاریم ولی باید در مسائل اقتصادی سررشته داشته باشد و قادر به حل مشکلات مردم باشند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، در پایان سخنان، مسئله سوم دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی  را بحث حضور اجتماعی بانوان در انتخابات دانست و بیان داشت:جایگاه و منزلت زن در جامعه یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی است. امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ما قائل به حضور اجتماعی بانوان در جامعه هستیم، ما برای تامین حضور اجتماعی زن در جامعه تاکید بر حجاب داریم اگر غیر از این بود، بانوان پرده نشین بودند و در جامعه حضور و نقش کمرنگی داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار