خبرهای داغ:

مناظره احزاب و گروه‌های سیاسی انتخابات مجلس به همت بسیج دانشجویی استان همدان

همدان-در آستانه انتخابات، برنامه مناظره احزاب و گروه‌های سیاسی انتخابات مجلس به همت قرارگاه انتخاباتی بسیج دانشجویی استان همدان با حضور نمایندگان احزاب در جهاد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۹۰۹
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید بادامی دبیر انجمن اسلامی مهندسان ایران در برنامه مناظره احزاب و گروه‌های سیاسی انتخابات مجلس که به همت قرارگاه انتخاباتی بسیج دانشجویی استان همدان در جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات را یکی از راه‌های تغییر و اصلاح در امور می‌دانم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم مدیریت مناسب و سیاستگذاری درست در مجموعه‌های مختلف از جمله شورای شهر و مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، این دو نهاد مهم و تأثیرگذار باید ترکیبی از افراد و سلایق گوناگون سیاسی باشد که احزاب یکی از راه‌های دسترسی به این انتخاب‌ها هستند.

نماینده انجمن اسلامی مهندسان با بیان اینکه در انتخابات عملکرد نمایندگان پیشین و عمل به وعده‌هایشان باید مورد ارزیابی قرار گیرد، تأکید کرد: موضوع نمره اتحاد بین نمایندگان که بتوانند خوب سیاست‌گذاری و نظارت کنند مردود است و به مجموعه مدیریتی استان آسیب ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌ها کار تیمی است و جنس مجلس شورای اسلامی کار گروهی و مشورت است که ما این فضا را نمی‌بینیم، بنابراین باید ببینیم در این دوره چقدر می‌توانند کمک، مانع‌زدایی و تعامل کنند ضمن اینکه تخصص داشته باشند.

*لازمه توسعه شهر کنار گذاشتن اختلافات است

نماینده شورای وحدت همدان نیز در این مناظره اظهار کرد: راهبرد انتخابات شورای وحدت مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

غلامرضا قرایی با بیان اینکه به مسئولین استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان نقد داریم، گفت: برای توسعه شهر باید اختلافات را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه ما دولت انقلابی و مجلس انقلابی داریم اما رضایت رهبر و مردم جلب نشده است و نتوانستند آنگونه که باید و شاید کار خود را انجام دهند، افزود: در خصوص عملکرد نمایندگان کنونی نمی‌شود قضاوت کرد اما به طور کلی ضعیف عمل کردند، در خصوص آب، اشتغال،  مسکن و ... مشکل داریم و یکی از علت‌های آن اختلافات نمایندگان همدان است.

نماینده شورای وحدت همدان خاطرنشان کرد: جوانان ما تشکل زده شده‌اند چرا که کارایی مثبتی از آن‌ها ندیدند و به آن‌ها میدان داده نشده و کادرسازی نشده است.

* شایسته گزینی راهکار مشکلات است

نماینده جنبش مردمی «ازما» نیز اظهار کرد: این جنبش یک جنبش مردمی است که به احزاب و جناح‌های سیاسی وابستگی ندارد.

محمد مهدی شیرمحمدی با بیان اینکه اصل فعالیت این جنبش بر سه موضوع پاسخگویی، شفافیت و شایسته‌گزینی تأکید دارد، عنوان کرد: ما به قله نزدیک هستیم اما به مسأله اقتصاد و معیشت، وضعیت آب، مسکن استان نقد داریم.

وی ابراز کرد: شایسته گزینی راهکار مشکلات است اما ما احزاب قوی که بتوانند فضای سیاسی کشور را مدیریت کنند و پای آن بایستند، نداریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار