تأکید دادستان شاهرود بر جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های آب کشاورزی

شاهرود_دادستان عمومی و انقلاب شاهرود بر لزوم جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های آب کشاورزی در این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۸۸۶۲۴
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

تأکید دادستان شاهرود بر جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های آب کشاورزیبه گزارش خبرنگار بسیج، سید حسن میرکمالی در جلسه مقابله با تنش آبی شهرستان شاهرود که با حضور اعضای ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان در فرمانداری شاهرود بر رفع اضافه برداشت لحظه‌ای و حجمی چاه‌های کشاورزی تأکید کرد.
او افزود: مطابق بند ه ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب هر کس بدون رعایت مقررات این قانون به حفر چاه و یا قنات و یا بهره برداری از منابع آب مبادرت کند علاوه بر اعاده وضع سابق و جبران خسارت وارده به ۱۰ تا ۵۰ ضربه شلاق و یا جزای نقدی جایگزین حبس محکوم میشوند.
نامبرده اعلام کرد: حفر چاه غیر مجاز و یا اضافه برداشت از چاه‌های عمیق مشمول مقررات اخیر بوده و در وضعیت فعلی که بحران آبی در سطح منطقه حاکم است، مجرمان شناسایی و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود همچنین اذعان نمود: شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب شهرستان شاهرود ملزم هستند تا ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نسبت به شناسایی و مسلوب المنفعت نمودن چاه‌های غیر مجاز و همچنین جلوگیری از هرگونه اضافه برداشت چاه‌ها اقدام نموده و در پایان مهلت مذکور اشخاص حقیقی و یا حقوقی که از این امر استنکاف می‌نمایند را به مرجع قضایی معرفی کنند. دهیاران نیز مطابق بند ۱۰ماده ۱۰ اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب هیأت وزیران مکلف به همکاری با نیروی انتظامی و ارسال گزارش پیرامون وقوع جرایم می‌باشند؛ لذا لازم است در مواقع مشاهده هرگونه اضافه برداشت ویا حفر چاه غیر مجاز مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای شاهرود گزارش نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار