اهداف و راهبرد‌های کلان رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به اماکن رسمی جمهوری اسلامی ایران بررسی شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۴۶
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سجاد سراج کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی آورده است:


بررسی اهداف و راهبرد‌های کلان رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به اماکن رسمی جمهوری اسلامی ایران
حدود ساعت ۱۷ امروز رژیم صهیونیستی حمله هوایی را به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق صورت داد؛ که این حمله منجربه شهادت مستشار ارشد ایرانی سردار زاهدی، و شهادت و زخمی شدن چند تن دیگر تا این لحظه گردیده است که ناظر به حمله مستقیم به ساختمان کنسولگری ایران توسط رژیم صهیونیستی احتمالا بحران غزه وارد قسمت جدیدتری خواهد شد، این حمله با اهداف و راهبرد‌های مشخصی توسط این رژیم اتفاق افتاده است که مورد برسی قرار گرفته می‌باشد.

صهیونیستی و با توجه به انجام مستمر این نوع حملات در ماه‌های اخیر، ناظر به عدم موفقیت این رژیم در ترسیم نقطه مشخصی برای خروج مطلوب مد نظر خود از درگیری‌های به وجود آمده در غزه و عدم موفقیت برای ایجاد موازنه متعادل در جبهه‌ی لبنان و فشار داخلی و خارجی وارد شده به این رژیم، با هدف القای ایجاد موازنه‌ی قدرت برتر در جبهه سوریه و لبنان صورت داده و دارای جنبه‌ی تبلیغاتی و میدانی می‌باشد. همچنین هدف دیگر این حمله به هم زدن تمرکز به وجود آمده در جبهه غزه در فلسطین و همچنین حزب الله لبنان می‌باشد.

راهبرد کلان رژیم صهیونیستی در این حمله گسترش دامنه‌ی تنش‌های موجود و همچنین افزایش مشارکت عملی ایالات متحده و دولت‌های همسو با این رژیم به نفع منافع رژیم صهیونیستی و همچنین وارد کردن ایران به شکل مستقیم‌تر به تقابل‌های موجود در غرب آسیا و درنهایت ایجاد فضای سیاسی مطلوب خود درسطح منطقه‌ای است.

در بلند مدت، هدف این حملات کاهش حضور سیاسی و مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، و نشان دادن ایران به عنوان عامل ناامنی برای کشور سوریه می‌باشد.

دلیل دیگر این نوع حملات در اول تحریک شدید ایران برای پاسخ و جلوگیری از ایجاد جبهه‌ی جدید درگیری در کشور سوریه علیه این رژیم می‌باشد، هدف قرار دادن افراد ارشد نیز با توجه به همین دلیل صورت می‌پذیرد.

در آخر با توجه به این که ایران باید به شکل اساسی و عینی‌تر به این حمله پاسخ دهد تا معادلات ایجاد شده در منطقه را تثبیت و به نفع خود مدیریت کند. ذکر این نکته ضروریست که پاسخ‌های کنترل شده و غیر هیجانی، اما شدید‌تر می‌تواند هم معادلات موجود به نفع ایران را تثبیت نماید و در مقابل ازخارج شدن بحران شکل گرفته و ایجاد حساسیت‌های جدید به نفع رژیم صهیونیستی جلوگیری نماید و درنهایت شرایط میدانی مطلوب تری را به نفع ایران شکل دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها