رشد سطح آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح قابل قبول و متوسط جهان است.

شاهرود_ قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد سطح آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل امور مالی، رفاهی و پژوهشی از نظر کیفیت و کمیت در سطح قابل قبولی و در سطح آمار متوسط جهان است.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۸۴
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

رشد سطح آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح قابل قبول و متوسط جهان است.به گزارش خبرنگار بسیج، نشست محمدحسین صادقیان قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس و مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و جمعی از دانشجویان و مدیران گروه‌های آموزشی در سالن مجازی این دانشگاه برگزار شد.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این نشست ضمن بیان آمار امور آموزشی در سطح ملی و مقایسه با سطح جهانی، گفت: رشد سطح آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شامل امور مالی، رفاهی و پژوهشی از نظر کیفیت و کمیت در سطح قابل قبولی است و در سطح آمار متوسط جهانی است، ولی بدلیل بمباران رسانه‌ای این موضوع بحرانی مطرح می‌شود تا انگیزه سایر محصلین را سرکوب کنند و ناامید‌ی حاصل شود.
محمدحسین صادقیان افزود: به شما قول می‌دهم که در سطوح بالای دانشگاه‌های علوم پزشکی در تلاش هستیم تا زمینه‌ای فراهم شود که شما در کنار تحصیل علم بتوانید از استعداد‌های بالقوه خود استفاده موثرتری نمایید و شرایط مالی رفاهی و آموزشی برای شما هموارتر گردد. زیرا آینده نظام سلامت در دستان دانشجویان کنونی و اساتید هیئت علمی است. این جلسات به هماهنگی بهتر بین مسئولین خدوم شما در سطوح تصمیم گیری و نیز مدیران و روسای اجرایی دانشگاه و نیز دانشجویان و اعضای هیئت علمی کمک شایان توجهی می‌نماید و فرآیند برطرف سازی مشکلات را تسریع می‌بخشد.
در این نشست واحدی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن خوشامدگویی، طی سخنانی دانشجویان را نقطه عطف شکل گیری تحول‌های بزرگ و آینده سازان کشور عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود دانشجویان با معرفت افزایی و تلاش جهادی بتوانند عامل اصلی پیشرفت کشور و نقطه به اوج رسیدن اهداف و پویایی در عرصه‌های مختلف شوند.
رشد سطح آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح قابل قبول و متوسط جهان است.دکتر ایاد بهادری منفرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این نشست هدف از تشکیل این جلسات را ایجاد ارتباط نزدیک با دانشجویان و اعضای هیئت علمی جهت رفع ابهامات، مشکلات و تبادل نظر در خصوص چالش‌های داشجویی، و تسهیل موانع تحصیلی دانستند.
وی توضیحاتی در خصوص پیگیری‌های انجام شده در موضوع جذب اعضای هیات علمی و کسب مجوز‌های لازم جهت بورسیه تحصیلی دانشجویان، خوابگاه‌های متاهلی، افزایش ارقام کمک هزینه تحصیلی، بودجه پایان نامه‌ها و سایر امور مالی دانشگاه ارائه نمود.
بهادری افزود:این جلسات فرمایشی نیست و هدف از برگزاری خدمت رسانی است لذا باید با مشورت همدیگر مشکلات را شناسایی کرده به مراجع بالاتر انعکاس داده و پیگیر حل آن‌ها باشیم.
رئیس دانشگاه ضمن پاسخ به دغدغه‌های مطرح شده، قول پیگیری حل مشکلات توسط مسئولین بالارتبه را به حضار داد.
در ادامه جلسه مدیران گروه‌های آموزشی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف و سطوح مختلف تحصیلی حاضر در جلسه، پیرامون مسائلی همچون کم بودن تعداد اساتید گروه‌های آموزشی، امکانات فیزیکی و عملی به همراه افراد آموزش دیده، کمک هزینه‌های تحصیلی، کسب مجوز‌ها پس از فارغ التحصیلی، جذب فارغ التحصیلان و کاهش مهاجرت و نیز سایر دغدغه‌های ذهنی خود به بحث و گفتگو پرداختند.
گرمابی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه مشکلات مطرح شده را در دو قسمت تقسیم بندی نمود، مشکلات درون بخشی و برون بخشی.
وی برای پاسخ به روند بررسی پایان نامه، خبر از بررسی منظم و هفتگی جلسات بررسی پایان نامه و صدور کد اخلاق در روز و ساعت مشخص با حضور کارشناسان داده تا امر ارجاع به مرحله بعد تسریع یابد. برای مشکلات برون بخشی نیز، پیگیری‌های صورت گرفته با مقامات عالی وزارت خانه را اعلام نمودند که با ادامه روند پیگیری به زودی رفع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار