یادداشت

چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟

این سپاه پاسداران است که امام خمینی با درایت آن را تاسیس وامام خامنه ای با مدیریت امام گونه آن راهم پاسداری کرد وهم مدیریت کرد.
کد خبر: ۹۵۹۳۰۰۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،امام خمینی:من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد، اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید. سلام مرا به همه برسانید. من از همه شما متشکرم. من به همه دعا می‌کنم. 

نیروی مکتبی، مولود انقلاب، پرچمدار بصیرت، عنصر شجاعت، جهادگران فی سبیل الله یکی از برکات انقلاب که مایع آبروی انقلاب اسلامی وبسیاری از مستضعفین جهان شده مولود مبارکی است به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برخاسته از مکتب ناب اسلام است. آری این سپاه است با ضدانقلاب، اشرار، داعشی، صهیونیست، نفوذی، مخلان ارزی، و اشرار اقتصادی و مفسدین اخلاقی،مبارزه می کند.

و همیشه مظلوم است چون حامی مظلوم، و جان فدای انقلاب اسلامی است او را تروریست می خوانند، شهید بهشتی(ره) درباره پاسداران جمله عجیبی دارد که می فرماید: پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند؛ شجاعانه می‌جنگند؛ غریبانه زندگی می‌کنند؛ مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند. و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند..». امام خامنه ای منشور راهبردی برای تداوم واستمرار سپاه فرمودند که این شروط سپاه را همیشه به روز وسرزنده نگه می دارد:

«به هیچ وجه نگذارید سپاه پیر، محافظه‌کار و به وضع موجود قانع شود».

«حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث بزرگ»

  «از دست ندادن نگاه وسیع و فرامرزی به جغرافیای مقاومت» بود.

«از دشمن مطلقاً نترسید اما کاملاً هوشیار باشید و ارزیابی واقعی و صحیحی از دشمن داشته باشید».

 نباید از دشمن هر اندازه هم که قوی باشد، ترسید اما نباید دشمن را، هرچقدر هم که کوچک باشد، به حساب نیاورد.

مردمی بودن

اولویت قرار دادن کار و روحیه جهادی در همه عرصه ها»

 انس با قرآن، توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم‌السلام و در میان نیروهای سپاه و خانواده های آنان تأکید کردند.

آری این سپاه پاسداران است که امام خمینی با درایت آن را تاسیس وامام خامنه ای با مدیریت امام گونه آن راهم پاسداری کرد وهم مدیریت کرد.از نگاه فرامنطقه ای سپاه تانگاه درون منطقه ای واز دفاع مشروع از آرمانهای انقلاب تا جهاد علمی وامدادی،ومحرومیت زدایی تاسازندگی،واز تولیدعلوم صنعتی تاپزشکی، ودفاعی، ازموشکی و پهپادی تا شهپادی و زهپادی، از شرکت های دانش بنیان تا کورکردن چشم فتنه گران، و از همکاری با دولت تا محافظت از تاسیسات هسته ای از حفاظت از هواپیماهای مسافربری وتامین امنیت آنان تا حفاظت از تمامیت عرضی کشور ازشناسایی ودستگیری تروریست ها تاخنثی سازی عملیات های انتحاری وانفجاری علیه کشور.ازحضور درفضای سایبری برای تارومارکردن اشرار سایبری تا تشکیل هسته های مقاومت تا حضور درسیل، و زلزله، و محرومیت زدایی اینها بخش کوچکی از هزاران کار وتلاش این جان برکفان وحافظان انقلاب اسلامی این مولود انقلاب در دوران دفاع مقدس در کنار ارتش وسایر نیروهای نظامی وانتظامی آنقدر نقش آفرینی کرد که درچشم مردم به یک مولود مقدس شناخته شد،از این مجموعه خدوم تربیت یافتگانی چون شهدایی عزیزی همچون حاج قاسم،حاج احمد کاظمی، شوشتری، باکری، خرازی، همت، زاهدی، حججی، حجازی، زین الدین، علی هاشمی، برنسی، بروجردی و... که نام مقدسشان وحرکت متفکرانه وبصیرت افزایشان در هرمحفل وهرمجلس می درخشد.

محسن سنجری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار