خبرهای داغ:

آغاز مرمت ایل‌راه‌های خسارت دیده عشایر مازندران بر اثر سیل

آغاز مرمت ایل‌راه‌های خسارت دیده عشایر مازندران بر اثر سیل
رئیس اداره امور عشایر مازندران گفت: مرمت ایل‌راه‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل عشایر مازندران که براثر سیل خسارت دیدند، آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۲۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الله شعبانی رئیس امور اداره عشایر مازندران روز یکشنبه با بیان این که، بارش‌های سیلابی موجب خسارت به ایل‌راه‌های عشایری شد، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت عشایر به‌ویژه در زمان کوچ ترمیم ایل‌راه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره امور عشایر مازندران اضافه کرد: ساماندهی ایل‌راه‌ها در کمک به عشایر برای تسهیل در کوچ به ییلاق و قشلاق و رفع محرومیت‌زدایی این قشر بسیار مهم و مؤثر است.

شعبانی گفت: جهت ترمیم راه‌های عشایری پیمانکاران انتخاب شدند تا نسبت به مرمت مسیر‌های عشایری اقدام کنند و تردد در ایل‌راه‌ها برقرار شود.

رئیس اداره امور عشایر مازندران اضافه کرد: جامعه عشایری مازندران متشکل از چهارهزار و ۶۸۷ خانوار عشایری ثبت شده در سامانه مدیریت آمار سازمان امور عشایر ایران است که از این میان تعداد ۹۹۷ خانوار در قشلاق و یک‌هزار و ۴۷۰ ییلاقی برون کوچ شهرستانی و استانی در آمار ثبتی مبنائی به تأیید مرکز آمار ایران قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار