لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی خلیل آباد+تصاویر

نماینده مردم شهرستان خلیل آباد بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی خلیل آباد تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۹۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری  بسیج استان خراسان رضوی از خلیل آباد، حجت الاسلام جواد نیک بین در نهمین جشنواره تاک پلو خلیل آباد با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم در خلیل‌آباد به شغل کشاورزی مشغول هستند اظهار کرد: اقتصاد شهرستان بر مبنای کشاورزی است وایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی این شهرستان می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی واشتغال شهرستان ایفا کند و تأثیر قابل توجهی در توسعه پایدار این حوزه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی شهرستان داشته باشد.

وی افزود: در شهرستان خلیل‌آباد ۵۶۰۰ هکتار باغ انگور وجود دارد که سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن از انواع انگور تولید و برداشت میشود  که در این زمینه جلسات مختلفی را با مسئولان کشوری داشته ایم تا این شهرستان که در تولید محصولات توانمند است در ایجاد صنایع تبدیلی هم به توانمندی لازم برسد.

 رقابت ۱۵۰ شرکت کننده در پخت تاک پلو مورد ارزیابی قرار گرفت

شهردار خلیل‌آباد گفت: در این جشنواره بیش از ۱۵۰ نفر انواع تاک پلو را آماده کرده بودند که پس از داوری ۱۰ نفر برگزیده شدند و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.

عباس پاکدل، در حاشیه جشنواره تاک پلو که با حضور فرماندار، امام جمعه و مسوولین و اقشار مختلف مردم شهرستان برگزار شد به خبرنگار ما اظهار کرد: تاک پلو یکی از غذاهای محلی و محبوب شهرستان خلیل‌آباد است که همه ساله در فصل بهار باتوجه‌ به رویش برگ‌های درخت انگور و فصل برداشت برگ در این شهرستان پخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا نهمین جشنواره بومی محلی تاک پلو در مجموعه ورزشی علوی نژاد این شهرستان با همکاری شهرداری کندر برگزار شد، افزود:  در این جشنواره بیش از ۱۵۰ نفر انواع تاک پلو دست‌پخت‌های متفاوت همراه با چیدمان و تزیین متفاوت را آماده کرده بودند که پس از داوری ۱۰ نفر برگزیده شدند و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.

شهردار خلیل‌آباد اظهار داشت: آثار ارائه شده در جشنواره توسط هیئت ۵ نفره داوران مورد ارزیابی قرار گرفت

وی با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری این جشنواره غرفه‌های محصولات، سوغات و صنایع‌دستی برپا شد، افزود: در برگزاری این جشنواره بالغ بر ۱۰ دستگاه اداری همکاری داشتند و امیدواریم بتوانیم با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، ظرفیت‌های حوزه گردشگری و کشاورزی شهرستان را معرفی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار