دستاورد انقلاب اسلامی، ارائه‌ی الگو‌ی مدیریتی صحیح به دنیا است

عضو دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تربت حیدریه گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در سطح دنیا این است که به جهان الگوهای مدیریتی تراز عقلانیت و انسانیت را ارائه کرده است.
کد خبر: ۹۶۰۱۶۲۲
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام امیرحسین صبا در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج تربت حیدریه با اشاره به تاریخ ۴۵ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: از شهید رجایی و بهشتی تا سردار سلیمانی و شهید رئیسی الگوهای مناسب مدیریتی هستند برای سراسر دنیا و هرکس تشنه‌ی مدیریت لایق است باید بیاید تاریخ انقلاب اسلامی ایران را مطالعه کند.

وی در ادامه با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه به بیان اخلاق مدیریت پرداخت و افزود:در نامه‌ای که مولا علی علیه السلام هنگام انتصاب مالک اشتر به حکمرانی مصر نوشت،نکات دقیق و عمیق برای یک مدیر شایسته را بیان می فرماید. یکی از نکات مهم که حضرت امیر علیه السلام برای یک حاکم و مدیر تراز حکومت اسلامی ارائه می دهد، مسئله‌ی مردم داری است.

صبا در ادامه بیان کرد: أشعر قلبک الرحمة للرعیة و المحبة لهم و اللطف بهم و لاتکونن سبعا ضاریا... حضرت می فرماید؛ با تمام محبت و لطف و رحمت قلبی با مردم رفتار کن نه مانند حیوان درنده ای که مردم را می درد. مهم ترین چیزی که باید دوست داشته باشی ، جلب رضایت عموم مردم است نه جلب رضایت خواص و این یعنی بخاطر جناح ها حق مردم ضایع نشود.

وی عنوان کرد:حضرت سفارش شدید می کند به مالک که حواست بیشتر از همه به قشر محروم و مستضعف باشد و خودت شخصا به رفع امور آنها بپرداز.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار