توسلی خبر داد

رفع نقاط حادثه خیز بهار و کبودراهنگ

همدان-نماینده مردم بهار و کبودراهنک در مجلس بابیان اینکه 16 نقطه حادثه‌خیز در شهرستان کبودراهنگ شناسایی شده است، گفت: در بازدید از نقاط حادثه‌خیز بر ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز بهار و کبودراهنگ تأکید شد.
کد خبر: ۹۶۰۱۸۵۹
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فتح الله توسلی در بازدید از راه‌های مواصلاتی و نقاط حادثه خیز شهرستان بهار و کبودراهنگ که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان و  معاون عمرانی فرمانداری بهار صورت گرفت، اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ به خاطر دارا بودن جاذبه‌های طبیعی گردشگری مانند غار علیصدر، تالاب شیرین سو و... هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران در شهرستان است و وسیع‌ترین شبکه راه‌های استان را دارا است همین موضوع ضرورت ارتقاء ایمنی راه های شهرستان منطقه را افزایش داده است .

وی افزود: تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن محورها در حوزه انتخابیه پذیرفتنی نیست و باید ایمن‌سازی این مسیر‌ها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 16 نقطه حادثه خیز در  شهرستان کبودراهنگ شناسایی شده است، گفت: در بازدید 8 ساعته از نقاط حادثه‌خیز تأکید شد که ایمنی راه‌ها با بررسی کارشناسی که صورت گرفت افزایش پیدا کند تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی ادامه داد: در این بازدید تصمیمات لازم برای تسریع در ایمن‌سازی، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز و احداث شانه خاکی و خط کشی معابر احداث پل و نصب علائم که می‌تواند در راستای کاهش تلفات جاده‌ای موثر باشد، تأکید شد.

توسلی افزود: در  همین راستا طی تماسی که با آقای امانی رئیس سازمان راهداری کل کشور و معاون این سازمان صورت گرفت مقرر شد که اعتبارات لازم برای تسریع در انجام پروژه‌های راهداری شهرستان های بهار و کبودراهنگ تأمین شود.

وی با بیان اینکه مجلس به عنوان پناهگاه مردم، مشکلات و مطالبات مردم را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری خوبی دارند و همه متحد و متفق القول هستند تا  ایمن‌سازی راه‌ها و کار اصلاح نقاط حادثه‌خیز هرچه سریع‌تر انجام گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنک در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنیین در این بازدید پیمانکار  پروژه  کهنه حصار (بخش گل تپه) - قزانقره (بیجار) - باشقورتاران (بخش شیرین‌سو) حضور داشت و احداث این مسیر آغاز شده و تعهد شد که حداقل 5 کیلومتر که سالیان سال از مطالبات مردم منطقه است زیرسازی و آسفالت آن انجام شود.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه حوزه انتخابیه راه است، گفت: توسعه استان و حوزه انتخابیه مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقلی است و برای اینکه توسعه آینده شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با تهیه زیرساخت‌ها همگام باشد، باید مطالعات دقیق صورت گیرد.

توسلی گفت: به درخواست بنده مطالعات احداث راه شاوه مهاجران انجام شده و اخیرا با همت مردم شریف مهاجران و کمک امام جمعه محترم شهر مهاجران اقداماتی برای احداث راه انجام شده که قرار شد ادارات راهداری هم کمک کنند و از طرف دیگر امید است در کمیته برنامه‌ریزی هم اعتبارات لازم توسط فرمانداران مساعدت خواهد شد.

گفتنی است؛ شهرستان کبودراهنگ دارای بیش از ۸۳۰ کیلومتر راه مواصلاتی است که از این مقدار ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار