آهکی عنوان کرد

ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی هدیه دولت سیزدهم به روستاییان همدان

همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خبرداد و گفت: ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان همدان هدیه دولت سیزدهم به روستاهای این استان بوده است.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۹۶
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی هدیه دولت سیزدهم به روستاییان همدان

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه استان همدان ۲ هزار و ۷۵۲ کیلومتر راه روستایی دارد، اظهارکرد: ۹۸ درصد از راه‌های روستایی استان همدان از آسفالت بهره‌مندند که از این بابت استان دوم در کشور هستیم.

وی از احداث و بهره‌برداری از سه زیرگذر در جاده‌های این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: اجرای یک هزار کیلومتر روکش آسفالت، اجرای ۸ هزار کیلومتر خط کشی جاده‌ها، نصب ۵۶ کیلومتر شبکه روشنایی در جاده‌های استان همدان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راهداری استان همدان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز استان همدان در طول دولت سیزدهم، یادآور شد: در طول دولت سیزدهم ۱۱۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان همدان مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان همدان  به منظور افزایش ایمنی تعریض شده است، تصریح کرد: همچنین تعریض و تعمیر ۲۳۷ دهانه پل و آبرو از دیگر اقدامات راهداری استان در دولت سیزدهم بوده است.

آهکی از احداث و بهره‌برداری چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان خبرداد و گفت: در دولت سیزدهم سه راهدارخانه در استان همدان کلنگ‌زنی شده است که راهدارخانه دولایی تویسرکان دارای ۸۰ درصد و راهدارخانه شیرین سو ۴۰ درصد پیشرفت دارد و راهدارخانه جدید گردنه اسدآباد نیز امسال کلنگ زنی شده است .

وی با بیان اینکه ۳۸ دستگاه از ناوگان راهداری استان همدان بازسازی شده است، از خریداری ۱۵ دستگاه ناوگان راهداری جدید در دولت سیزدهم خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۴۸۲۲ راننده در ناوگان باری و مسافری استان همدان مشغول به کار شدند، خاطرنشان کرد: در طول دولت سیزدهم ۱۷۲۲ دستگاه ناوگان باری و مسافری به استان همدان اضافه شده است.

*آغاز عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محورهای شریانی و غیر شریانی همدان

وی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محورهای شریانی ،اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محورهای فرعی و روستایی استان همدان اجرا شد و با توجه به استحکام و دوام این نوع آسفالت نوین با شرایطی جوی سرد استان در محورهای شریانی و اصلی نیز اجرا خواهد شد.

آهکی ادامه داد: هم اکنون اجرای عملیات اسلاری سیل در محور شریانی کبودرآهنگ-قیدار آغاز شده و این عملیات تا پایان فصل کاری در سایر محورهای شریانی و غیر شریانی استان به ترتیب نوع و شدت خرابی های رویه آسفالت ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از مزایای مهم آسفالت حفاظتی اسلاری سیل می توان به کم هزینه بودن، اجرای سریع و آسان، اصطحکاک مناسب سطح جاده، عدم احتیاج به شانه سازی مجدد،افزایش ایمنی ترددها و... اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان یادآور شد: در استان همدان ۵ هزار و ۴۴۴ کیلومتر انواع راه وجود دارد که شامل ۸۵ کیلومتر آزاد راه، ۶۵۵ کیلومتر بزرگراه،۲۹۰ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۵۱ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار ۷۵۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۶۱۱ کیلومتر سایر راه‌ها (شوسه) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار