آهکی خبر داد

تشدید کنترل و نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از تشدید نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری و باری برون شهری استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۱۸
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد : گشت تلفیقی اداره کل و پلیس راه با تخلفاتی همچون ، نداشتن صورت وضعیت و بارنامه، اضافه تناژ، نقص فنی وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری، عدم حضور مدیرفنی شرکت برخورد قانونی انجام می‌گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱و شرکت های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: گشت‌های نظارت و کنترل بر تردد وسایل نقلیه عمومی، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافری و باری و همچنین بازدید از تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه عمومی با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور با مشارکت روسای، کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، اداره کالا و اداره مسافر و پلیس راه در محل پایانه‌های مسافری، باربری و پاسگاه‌های پلیس راه استان به صورت مستمر انجام خواهد شد.

وی گفت: طی دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۹۱ مورد تخلف اضافه تناژ در محورهای استان همدان با همکاری پلیس راه شناسایی و نسبت به اعمال قانون و معرفی شرکت ها و رانندگان متخلف به کمیسیون های مربوطه اقدام شده است.

*راه‌اندازی نوبت دهی آنلاین در کارخانه سیمان هگمتانه بعد از ۲۶ سال

آهکی از راه‌اندازی نوبت دهی آنلاین در کارخانه سیمان هگمتانه بعد از ۲۶ سال خبر داد و گفت: قبلا در این کارخانه با روش سنتی نوبت دهی انجام می‌شد که با پیگیری‌های مستمر از طریق سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای سامانه نوبت دهی دیجیتال و آنلاین در کارخانه سیمان هگمتانه راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان هگمتانه از ایجاد اختلاف بین رانندگان بومی و غیر بومی جلوگیری می‌کند، این موضوع برای رانندگان امنیت روانی بسیار خوبی را به همراه می‌آورد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان عنوان کرد: از طرفی با ایجاد سامانه‌ نوبت‌دهی آنلاین رانندگان توزیع بار بین رانندگان به صورت عادلانه انجام خواهد شد که باعث جلب رضایت آن‌ها و حمایت از حقوق کارکنان می‌شود.

وی تصریح کرد: در روش سنتی موقعیت بار و رانندگان و حتی نوع و تعداد خودروهای موجود اطاعات کافی و مناسب و لحظه‌ای در دسترس نبود با سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان می‌شود و در هر زمان و مکان از این اطلاعات باخبر شد.

آهکی  افزود: با اندیشیدن تدبیری درست و ایجاد سیستم نوبت دهی رانندگان بسیاری از این مشکلات حل می شود و مدیریت سیستم حمل و نقل به شکلی مناسب و با مصرف کمترین هزینه و زمان و انرژی ممکن صورت می‌پذیرد.

وی یادآور شد: در استان همدان ۱۱۴ شرکت حمل ونقل با فعالیت ۱۵ هزار و ۸۲۶ ناوگان باری وجود دارد که ۱۳ شرکت مختص حمل سیمان و در کارخانه سیمان هگمتانه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار