با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

اهدا زمین به خانواده های طرح جوانی جمعیت

زمین های خانواده های طرح جمعیت با حضور وزیر راه و شهرسازی در مهستان اهدا شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۱۰۷
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، مهرداد بذرپاش در آئین افتتاح ۶۴۴۷ واحد مسکن مهر که ۳۰۸۰ واحد آن با حضور در شهر جدید مهستان و ۳۳۶۷ واحد به صورت ویدئو کنفرانس در شهر جدید پردیس انجام شد، گفت: اتمام مساکن مهر و عملیات بزرگ نهضت ملی مسکن مرهون زحمات رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی است که با پیگیری‌های روزانه ایشان از بنده و سایر همکاران، حضور در پروژه‌های مسکن و بهره‌برداری از پروژه‌های به اتمام رسیده، به سرانجام رسید.

 

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم، ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده از گذشته به این دولت رسیده بود که هر واحد آن نیاز به ۳۰۰ میلیون منابع داشت و متقاضی آن، نه آورده‌ای داشت، نه تسهیلات بانکی و نه ریالی در بودجه عمومی کشور برای آن مصوب شده بود، اما با مولدسازی، این پروژ‌ه‌ها در حال اتمام هستند.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به بزرگترین مولدسازی تاریخ ایران در به اتمام رساندن پروژه‌های مسکن مهر اتفاق افتاد، اظهار داشت: فقط در شهر مهستان از حدود ۱۱ هزار واحد مهر، ۱۰ هزار واحد آن با اعتباری بالغ بر۳ همت به اتمام رسیده و در مجموع کشور، از محل مولدسازی، بیش از ۳۵ همت از منابع وزارت راه و شهرسازی که حتی در بودجه هم نبوده، عملیات تزریق منابع مالی انجام شد و امروز از عدد ۱۳۷ هزار واحد مسکن مهر تحویلی در کشور عبور کردیم.

 

بذرپاش یادآور شد: از ۲۴۰ هزار مسکن مهری که به این دولت رسیده بود با افتتاح‌های امروز، بیش از ۱۳۷ هزار واحد آن به افتتاح رسید و فقط ۱۰۰ هزار واحد باقی مانده که تصمیم داریم باقی مانده این مساکن، ماهانه تحویل مردم داده شود، مردمی که بعضا بیش از ده سال بود منتظر مسکن خود بودند‌. 

 

وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: دولت‌های قبلی تعهد دادند و با اخلاص رئیس جمهور در دولت سیزدهم، تحویل مسکن مهر انجام شد، به عنوان کسی که بیشترین سفرها را با ایشان داشتم لحظه ای نبود که این موضوع توسط وی، پیگیری نشود.

 

وی تصریح کرد: در همین شهر مهستان با ۱۱ هزار واحد مسکن پروژه را آغاز کردیم و در همین مدت کوتاه دولت سیزدهم با افتتاح امروز، ۱۰ هزار واحد آن به اتمام رسید‌ و ۱۰۰۰ واحد باقی مانده که به زودی تحویل داده خواهد شد.

 

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ۶۴۴۷ واحد مسکن مهر که ۳۰۸۰ واحد آن در مهستان و ۳۳۶۷ واحد در پردیس قرار دارد، افتتاح شد.

 

وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح ۳۰۸۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید مهستان گفت: در عملیات نهضت ملی مسکن، از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کردیم و در استان البرز، بیش از ۲۸۷۰ هکتار زمین تامین شده و در مدار عملیات نهضت ملی مسکن آمده است.

 

وی افزود: اعتقاد رئیس جمهور بر این بود که باید ظرفیت‌های دولت را شجاعانه به میدان بیاوریم، ما هم می‌توانستیم مانند دولت‌های قبلی بگوییم بودجه نداریم و بماند برای بعد، اما با پیگیری‌های رئیس‌جمهور آیت‌الله رئیسی از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق وعده تحویل مسکن استفاده شد.

 

بذرپاش تصریح کرد: با همکاری همه استانداران، مجموعه دولت و همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی، از رشد منفی ۱۳/۵ در سال ۹۹ در بخش مسکن و ساختمان به رشد مثبت ۴/۸ دهم در سال ۴۰۲ رسیدیم.

 

وی یادآور شد: رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده نیز در سال ۱۴۰۲ توسط دولت سیزدهم شکسته شد در سال گذشته بیش از ۹۲ هزار پروانه صادر شد که در نوع خود بی سابقه بود.

 

بذرپاش تاکید کرد: در کل کشور بیش از یکصد هزار هکتار زمین برای عملیات ساخت مسکن تخصیص داده شده و بنا داریم تا فصل تابستان به ۱۲۰ هزار هکتار برسد.

 

وی تصریح کرد: آماده سازی زمین هزار هکتاری در اشتهارد در راستای تامین زمین نهضت ملی مسکن انجام شده است‌.

 

وزیر راه و شهرسازی از ایجاد سرانه‌های خدمات روبنایی به موازات ساخت مسکن خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۳ خدمات روبنایی رونق بیشتری گرفته است.

 

وی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه برتر فعال در طرح جوانی جمعیت نام برد و افزود: در سال گذشته بیش از ۷۲ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تقدیم هموطنان شد و امسال هم این خدمت با سرعت شروع شده است.

 

شایان ذکر است،  در آئین افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در شهر مهستان، به خانواده‌های طرح جوانی جمعیت توسط وزیر راه و شهرسازی، زمین اهدا شد.

 

این آئین با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار البرز، امام جمعه مهستان، سرهنگ پاسدار علیرضا علیزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ، فرماندار، رئیس شرکت عمران و سایر مدیران شهری در مهستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار