انتقال پیام شهدا جز با زبان هنر امکان ندارد/کتاب باید قصه گو و جذاب باشد

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل کشور گفت: یاد شهدا و انتقال پیام شهدا دو محور اساسی در جهت برگزاری کنگره ملی شهدای ترشیز بزرگ است و این مهم جز با زبان هنر امکان ندارد.
کد خبر: ۹۶۰۲۲۴۳
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ سردار عبدالرضا آزادی در جلسه شورای سیاست گذاری و برنامه‌ریزی کنگره ملی شهدای ترشیز بزرگ که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر و فرمانداران شهرستان‌های کشمر، حلیل آّباد، بردسکن و کوهسرخ در سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر برگزار شد اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری کار برای شهدا، جهاد در راه خداست، همان جهادی که نگذاشت خون های مقدس شهدای کربلا پایمال شود و راهشان تداوم دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمندی که در سطح چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در حوزه شهدا انجام شده افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کنگره شهدا دو محور اساسی دارد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل کشور بیان کرد: محور نخست یاد شهدا است و محور دوم انتقال پیام شهدا است و انتقال پیام شهدا جز با زبان هنر امکان ندارد.

 آزادی اعلام کرد: با زبان هنر می‌توان جریان سازی کرد و می‌توان با بیان هنرمندانه خاطرات و پیام شهدا و معرفی سبک زندگی شهدا در قالب برپایی نمایشگاهها، گروه‌های سرود، جشنواره‌ها و دیگر رویدادهای فرهنگی ذهن نوجوانان و جوانانمان را مشتاق و جستجوگر این مفاهیم ارزشمند کرد.

وی ضمن تقدیر از شهرداری و مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر به پاس خدمات ارزشمندی که در حوزه تصویرسازی شهدا و انتقال پیام شهدا انجام دادند خاطرنشان کرد: شهرهای ما باید شهیدانه و تصاویر شهدا در جلو چشم ما باشد و قطعا برکت و ثمره خون شهدا است که امروز هم ما را در این راه نگه داشتند.
 
آزادی تأکید کرد: کنگره ملی شهدای ترشیز باید یک کنگره هنرمندانه باشد و کتاب هایی که در این حوز نوشته می‌شود از ادبیات داستانی استفاده شود و صرفا ارائه زندگینامه ساده نباشد بلکه کتاب باید قصه گو و جذاب باشد. تولید فیلم سینمایی، تولید انیمیشن، برپایی نمایشگاه بزرگ و جریان سازی مردمی در جهت فرهنگ سازی و  برگزاری کنگره ملی شهدا بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: از ظرفیت اقشار مختلف مردم در جهت برپایی کنگره ملی شهدای ترشیز بزرگ استفاده شود و ظرفیت و استعداد نهادهای مختلف فرهنگی را پای کار بیاورید.

خبرنگار/ حوریه صادقی زیرک آباد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار