نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری؛

قیام خونین ۱۵ خرداد، از سوی امام راحل برای ابد عزای عمومی اعلام شد

قیام خونین ۱۵ خرداد، از سوی امام راحل برای ابد عزای عمومی اعلام شد
آیت اله علی اسلامی؛در این ایام دو سوز فراوان به گوش می رسد اول قیام ۱۵ خرداد و رحلت امام خمینی (ره) و دوم شهدای خدمت که در چند روز اخیر به شهادت رسیدند و باعث افتخار یک ملت شدند.
کد خبر: ۹۶۰۳۷۱۸
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد مراسمی در حسینیه امام علی(ع) ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین با حضور فرماندهان، روسا و کارکنان فرماندهی برگزار شد.

آیت اله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر تاکستان ضمن تسلیت ایام بیان کرد: در این ایام دو سوز فراوان به گوش می رسد اول قیام ۱۵ خرداد و رحلت امام خمینی (ره) و دوم شهدای خدمت که در چند روز اخیر به شهادت رسیدند و باعث افتخار یک ملت شدند.

وی با اشاره به روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: ۱۵ خرداد آن سال، روز عجیبی بود،وضع کشور به هم ریخته بود و دوران قاجار سپری می شد و زمان روی کار آمدن پهلوی بود. زمان گذشته فاجعه های زیادی رخ داده از جمله آقا محمد خان قاجار در کرمان ۶۰ چشم از حدقه درآورد،رضا شاه آرارات را به ترکیه داد که در این دوران باعث مزاحمت حمل و نقل ایران شد. محمدرضا شاه بحرین را در اختیار ناصبی ها( شیخ عیسی بیابان گرد) قرار داد که امروز آمریکا در آنجا پایگاه نظامی دارد و با توجه به اینکه در نزدیکی تنگه هرمز می باشد باعث مزاحمت علیه ایران شده است. 

این مسئول در ادامه به شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره)، انسانی فوق العاده و قوی بودند که در ۱۵ خرداد قیام کردند که در آن زمان، توسط مزدوران وقت، قیام سرکوب شد و مردم ورامین را به شهادت رساندند و امام را تبعید کردند که امام خمینی(ره) این روز را برای ابد عزای عمومی اعلام کرد. قیام ۱۵ خرداد را اکثر طیف ها از قبیل لیبرال ، مارکسیسم، سوسیالیسم و غیره محکوم کردند.

وی به شهدای خدمت اشاره کرد و به دوران زندگی رئیس جمهور شهید پرداخت و گفت: وضع معیشتی شهید رئیسی که با فروش سجاده و تسبیح روزگار می گذراند و چون دوران فقر و سختی را چشیده، وضع معیشتی قشر پایین جامعه را به خوبی درک می کرد و نکته دوم در خصوص این شخصیت والا این بود که وی مردمی بود، صمیمی و مهربان در کنار مردم بودند که باعث شده بود مردم محبت این شخصیت را در دل داشته باشند. 

آیت اله اسلامی در پایان گفت: اسلام و دین به چنین تربیت شده هایی افتخار می کند که برای خدمت به خلق خدا در راس حکومت باشند. نکته مهمی که در زندگی و مسئولیت کاری شهید رئیسی قرار داشت این بود که تمرکز و ارادت زیادی به رهبری داشت و بر اساس عقاید و دستورات رهبری نسبت به امور کشور می پرداخت و در جلسات دولت به نظرات رهبری تاکید می کرد و نسبت به اجرای فرمایشات رهبری اهتمام ویژه ای داشت.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار