مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور تاکید کرد:

لزوم شناخت و درک وجوه شخصیتی امام خمینی (ره)

لزوم شناخت و درک وجوه شخصیتی امام خمینی (ره)
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: شناخت و درک وجوه شخصیتی امام خمینی(ره) ضروری اما بسیار دشوار است.
کد خبر: ۹۶۰۳۸۹۲
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

به گزارش بسیج استان خراسان رضوی از شهرستان نیشابور، حجت الاسلام والمسلمین زهدی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی بزرگ مردی است که قبل از اینکه دیگران در حقانیت مرامش صحه بگذارند، هیچگاه سخنی و مطلبی از لسان مبارکش جاری نشد مگر اینکه خودشان سخت به آن مطالب و کلام عامل و معتقد بودند.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در زمینه فلسفه، عرفان، سلوک، فقه و اصول از دوران جوانی در سطح عالی حوزه علمیه بود، ادامه داد: امام خمینی(ره) در زمان حضرت آیت الله بروجردی نماینده و سخنگوی ایشان بود و کتاب های فراوانی از جمله مصباح الهدایه، سرالصلوه، آداب الصلاه، شرح چهل حدیت و دهها کتاب فقهی، اصولی و اخلاقی از ایشان به یادگار مانده است؛ از همین رو شناخت حضرت امام خمینی رحمت(ره) برای جوانان لازم است.


امام خمینی(ره) در بحث خداشناسی و خداباوری؛ امام در اوج است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: امام خمینی(ره) در بحث خداشناسی و خداباوری در اوج است، ایشان می‌فرمایند؛ غیر حق تعالی هیچ نوری نیست و همه ظلمت است؛ ما از خدا هستیم و همه عالم از خدا و جلوه خداست و همه عالم به سوی او برخواهد گشت. 

حجت الاسلام زهدی با اشاره به کلام امام راحل(ره) که تمام مقاصد انبیا بازگشت به یک کلمه و آن معرفت الله است، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که ما داریم همین موضوع خداشناسی و عبودیت الهی است. 

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) شکر نعمت‌های باری تعالی را از وظایف لازمه انسان در مسیر عبودیت و بندگی می دانستند که هر کسی به قدر مقدور باید آن را اقامه کند.

دشمن می خواهد بین اسلام و مسلمین فاصله بیندازد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با بیان اینکه دشمنان به دنبال معرفی اسلام به عنوان یک مکتب ضعیف و کم توان و ناتوان در اداره حاکمیت کشور معرفی است، افزود: دشمن تلاش خود را به کار بسته تا بین اسلام و مسلمین فاصله بیندازد؛ در حالیکه نگاه امام به اسلام این است که اسلام برای تهذیب انسان آمده و از همه مکتب‌های عالم منزه‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام مکتب انسان ساز است و همینطور حقوق اسلام یک حقوق مترقی، کامل و جامع است؛ همچنین اسلام در اعلی مرتبه تمدن قرار دارد؛ لذا اینها مسائلی است که نوع نگاه ما را به اسلام برایمان مشخص می‌کند و امام راحل در همین راستا فرموده‌اند که اسلام برای نجات بشر و سازندگی آمده و هیچ قدرتی در مقابل اسلام نمی‌تواند قد علم کند.

حجت الاسلام زهدی با اشاره به اینکه برخی افراد اسلام و سیاست را از هم جدا می دانند، تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی، اسلام را دین سیاست می داند؛ چرا که رسول الله پایه سیاست را در دیانت قرار دادند و با تشکیل حکومت احکام سیاسی اسلام بیشتر از احکام عبادی آن است.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل(ره) هر کشوری که به قوانین اسلام عمل کند، بدون شک از پیشرفته‌ترین کشورها خواهد بود؛ لذا اسلام خود پایه‌گذاران تمدن بزرگ در جهان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور بیان داشت: وقتی افکار و اندیشه‌های امام را مرور می‌کنیم و می‌خوانیم، متوجه سخنان ایشان می‌شویم و این مطالب را کاربردی می‌دانم؛ از همین رو، در حال حاضر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به گونه‌‌ای است که سیاستمداران بزرگ جهان آن را چالشی در مقابل خودشان می‌دانند و این چالش کاملا حقیقی و واقعی است که این مهم نشات گرفته از اندیشه‌های ناب اسلام است.

وی در پایان گفت: نگاه سیاستمداران بزرگ جهان به مباحث مادی است، در حالیکه اساس اسلام بر افکار و اندیشه‌های الهی و عدالت جهانی پایه‌گذاری شده است و ما بزرگترین عامل عدالت جهانی و بهترین مدیر تمدن اسلامی را امام زمان(عج) می‌دانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار