قیام ۱۵ خرداد برگی از تاریخ است که در بیداری و آگاهی ملت ایران نقش بسزایی دارد

 مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی گفت: قیام ۱۵ خرداد به رهبری امام خمینی (ره) از حوادث مؤثر در بیداری و آگاهی جامعه از ظلم و ستم‌های رژیم پهلوی است که باید نسل به نسل انتقال و حفظ شود.
کد خبر: ۹۶۰۴۰۷۱
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و یادبود شهدای خدمت که در جوار گلزار شهدای گمنام شهر فریمان برگزار شد اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی (ره) از حوادث مؤثر در بیداری مردم و آگاهی جامعه از ظلم و ستم‌های رژیم پهلوی است که به‌عنوان برگ زرین تاریخ نسل به نسل باید انتقال یابد و حفظ شود.

وی افزود: زندگی امام راحل در کودکی با شهادت پدر بزرگوارشان شروع و ایشان در طی سالیان متمادی، تحصیل در حوزه‌های علمیه را ادامه دادند و در مدت کوتاهی، مدارج علمی و حوزوی را طی کردند به‌طوری که در سن ۲۷ سالگی و در دوران جوانی شهرت زیادی کسب کرده و خیلی از علما و مراجع از ایشان مشاوره می‌گرفتند.

فرازی نیا خداباوری، خودباوری، دین‌باوری، نظم باوری و معادباوری را از شاخصه‌های مهم مکتب حضرت امام (ره) دانست و عنوان کرد: امام خمینی (ره) شاگردانش را با علم و فضیلت و تفکر انقلابی پرورش داد .

وی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را ناشی از ایمان به خدا و ایمان واقعی به هدف امام راحل بیان کرد و توضیح داد: اطاعت از خداوند متعال از عوامل محبوبیت امام در نزد مردم و استقبال میلیونی در ورود تاریخی معظم له به کشور بود. مدیریت امام باعث سربلندی کشور و عبور از حوادث طول انقلاب است.

وی بیان کرد: امام، مرد حق و حقیقت بود؛ زیرا به خدا، هدف و امت اعتماد و اعتقاد داشت، مردم هم از ایشان حمایت می‌کردند.

 مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: انقلاب ما ماندگار است و آزادی‌خواهان جهان و مظلومین و محرومین، به این انقلاب دل‌بسته‌اند.

فرازی نیا انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) خواند و گفت: نشانه‌های اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی امروز به برکت خون شهدا در حوادث غزه دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا، آوازه مکتب امام و شهدایی مثل حاج‌قاسم سلیمانی و تفکر اسلامی جهاد و مقاومت در فلسطین و در دنیا باعث بیداری افکار آزاداندیشان و دانشجویان کشورهای آمریکایی و اروپایی شده و جهانیان به ظلم و ستم‌های قدرت‌های مستکبر پی برده‌اند و فهمیده‌اند که در غزه، اسرائیل و آمریکا دنبال نسل‌کشی مسلمانان مظلوم فلسطین هستند و حقانیت فلسطین آشکار شده است.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مکتب امام راحل و شاگردان امام مثل شهیدان مطهری، سلیمانی و رئیسی ۵ ویژگی دارد که باعث آبادی دنیا و آخرت و عاقبت‌به‌خیری می‌شود. امام راحل و شاگردان مکتب امام خودباور بودند و به "ما می‌توانیم" اعتقاد راسخ داشتند و به این باور رسیده بودند که می‌توان ایران اسلامی را برای جهانیان به‌عنوان الگو معرفی نماییم.

فرازی نیا دین‌باوری را از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) و شاگردان ایشان دانست و گفت: دین دانی، دین‌داری و دین بانی از ابعاد دین‌باوری و بهترین وجه دین‌باوری در خدمتگزاری به مردم دیده می‌شود که حضرت امام و شاگردان شهیدشان به معنای کلمه خادم مردم بودند و شهید جمهور ما نیز در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

وی به آزمون مهم و سرنوشت‌ساز پیش روی ملت اشاره کرد و اذعان داشت: ضمن شرکت پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری به فردی رأی بدهیم که به راه و آرمان‌های امام و شهدا پایبند باشد و مثل رئیس‌جمهور شهید، خدمتگزار مردم باشد.

قرائت زیارت عاشورا، اجرای سرود دانش‌آموزی گروه آوای ظهور از پایگاه بسیج نورا و عطرافشانی مزار ۵ شهید خوشنام شهر فریمان با حضور مردم و مسئولین از برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار