خبرهای داغ:

اتخاذ تمهیدات صرفه جویی انرژی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود

شاهرود_ معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و مصرف چندین برابر برق در ستاد منطقه و نواحی تابعه، از استفاده دیزل‌های تولید برق در ساعات اوج مصرف خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۳۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

اتخاذ تمهیدات صرفه جویی انرژی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، رحمت امامی هویدا معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما تدابیری برای صرفه جویی در مصرف انرژی اندیشیده شده است.
وی گفت: برای صرفه جویی در مصرف برق در سکو‌های بارگیری تاسیسات و عملیات انبار نفت شهید نصرتی شاهرود، با تعویض چراغ‌های پر مصرف گازی و جایگزین نمودن روشنایی‌های ال‌ای دی کم مصرف علاوه بر کاهش انرژی برق، حدود یک ششم و همچنین کنترل مصرف انرژی با چاره اندیشی اصولی از هزینه کرد ده میلیارد تومانی در جهت خرید لامپ‌های ضد انفجار کم مصرف جلوگیری و با هزینه‌ی بسیار ناچیز حدود ده میلیون تومان اقدام و گام موثری در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی علی الخصوص با شروع فصل گرما اجرایی و فراهم گردیده که انبار‌های نفت نواحی تابعه نیز در ماه‌های آتی از این چاره اندیشی برخوردار خواهند شد.
ایشلن در ادامه گفت: برای مصرف مطلوب آب شرب، از شیر‌های آب لمسی و چشمی در آب خوری‌ها استفاده شده و سرویس‌های بهداشتی نیز به شیر‌های چشمی مجهز، در دست اقدام می‌باشد.
وی ابراز کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و مصرف چندین برابر برق خصوصاً در بارگیری انبار‌های نفت، در ساعات پر مصرف برق به استفاده از ژنراتور‌های دیزلی برای تهیه برق می‌پردازد که در این روش برای مصارف ستاد نیز از برق شهری استفاده نخواهد شد.
امامی هویدا، با بیان اینکه منطقه شاهرود برای جلوگیری از انتقال انرژی به هوشمندسازی و سرویس دائمی سیستم روشنایی برق و گاز پرداخته و از لامپ‌های کم مصرف و پرده‌هوا در معابر انبار‌ها استفاده می‌کند، افزود: بخش تاسیسات فنی مهندسی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی به صدور دستور العمل و ارائه راهکار به بخش‌های مختلف اداری نیز مبادرت ورزیده است.
لازم به ذکر است، منطقه شاهرود دارای چهار باب ناحیه و سه انبار نفت و یک انبار پشتیبان بحران نقش مهمی در تامین سوخت علی الخصوص بخش ترانزیتی شرق کشور را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار