خبرهای داغ:
حجت الاسلام غفاری:

یکی از عرصه‌های رعایت تقوا انتخابات است

همدان-امام جمعه فامنین گفت: یکی از عرصه‌های رعایت تقوا انتخابات است و امیدواریم کاندیداها در این عرصه تقوا را رعایت کنند، تمثال تقوا برای ما شهید آیت‌الله رئیسی بود.
کد خبر: ۹۶۰۴۶۵۵
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان فامنین ضمن اشاره به مناسبت‌‌های این هفته و تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: یکی از عرصه‌های رعایت تقوا انتخابات است و امیدواریم کاندیداها در این عرصه تقوا را رعایت کنند و الگوی ما در رعایت تقوا باشند، تمثال تقوا برای ما شهید آیت‌الله رئیسی بود.

وی افزود: عروج ناگهانی رئیس جمهور شهید، فضای کشور را براساس قانون اساسی به سمت برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری برد و ایام انتخابات فصل رقابت برای خدمت است، فصل گفت و شنود و مباحثه نامزدها و طرفداران با یکدیگر است.

خطیب نماز جمعه فامنین اظهار کرد: آنچه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخابات سالم است رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف نامزدها و طرفداران نامزدها است و یکی از مهمترین ارکان رعایت مرز تبیین و تخریب در گفتگوها است و مرز این دو رکن باید مشخص شود و این نکته مهمی است، چراکه انتخابات صحنه عزت و اقتدار کشور ایران است.

وی بیان کرد: انتخابات راهی برای تبیین است نه برای تخریب و در تبیین و تخریب خصوصیات شاخصی برای ما وجود دارد که می‌توانیم کاندیداها را با معیارهای بسنجیم.

غفاری عنوان کرد: اول، در تبیین چهارچوب ساختار نظام حفظ می‌شود ولی در تخریب این چهارچوب شکسته می‌شود، دوم اینکه در تبیین آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود اما در تخریب، قدرت از مردم سلب می‌شود، سوم در تبیین گفتمان فرد مورد نقد قرار می‌گیرد اما در تخریب خود شخص مورد هجمه قرار می‌گیرد، چهارم اینکه در تبیین انصاف رعایت و نقاط ضعف و قوت با هم دیده می‌شود اما در تخریب چنین نیست و نقاط ضعف برجسته و قوت تخریب می‌شود و پنجمین رکن در تبیین کرامت نامزد رغیب حفظ می‌شود ولی در تخریب سعی می‌شود مردم را از حضور نامزد رغیب بترسانند.

وی با تکیه بر فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب چند مؤلفه مهم از جمله سلوک سیاسی، مدیریتی و دستاوردهای آیت‌الله رئیسی بازخوانی کرد و افزود: اول اینکه ایشان مرد کار، خدمت، صفا و صداقت و عمل بودند، دوم در خدمتگزاری به کشور ارزش تازه‌ای را به وجود آورد، سوم در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین نحو بهره‌برداری می‌کرد.

امام جمعه فامنین در پایان با بیان اینکه شهید جمهور آیت الله رئیسی به ما نشان داد که یک رأی چگونه سرنوشت مملکت را تغییر می‌دهد و ما باید تلاش کنیم با حضور در انتخابات بار دیگر ضربه مهلکی بر پیکره دشمنان انقلاب بزنیم، گفت: هم اینک نوبت ما است تا با حضور پر قدرت در صحنه انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب بزنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار