تخصیص اعتبار برای پروژه راه‌آهن لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان از تخصیص ۹۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن خرم‌آباد - دورود خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۶۷۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی با تأکید بر اینکه مجلس ترحیم برای طلب رحمت، غفران و آمرزش برای متوفی است و باید هزینه‌های آن صرف امور خیر شود، اظهار داشت: مجلس ترحیم نباید محلی برای خودنمایی، تظاهر و هزینه‌های چندین‌میلیونی و بنرهای فراوان باشد.

 

وی با بیان اینکه مجالس ترحیم محلی برای نمایش و پوشیدن انواع لباس‌های تجملی و نمایش زیورآلات نیست، این گونه امور هیچ ثوابی ندارد، کراهت هم دارد و روح متوفی را هم آزار می‌دهد، افزود: صرف هزینه‌های ترحیم در امور خیر، رضایت خداوند و مردم را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با همکاری مجمع خیرین سلامت لرستان، دانشگاه علوم پزشکی و مؤسسه ملی مرهم، ۶۰ نفر از جراحان و متخصصان ملی و بین‌المللی با همکاری جمعی از کادر درمانی مقیم در لرستان برای درمان رایگان بیماران دارای شکاف لب و کام از تاریخ ۲۵ خرداد تا ۲۸ خرداد در لرستان پای‌کار آمده‌اند، گفت: اتاق‌های عمل بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد نیز در این راستا پیش‌بینی‌شده است.

 

حجت‌الاسلام شاهرخی، ادامه داد: این یک کار خداپسندانه است که به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد، ما از مؤسسه مرهم تشکر و قدردانی می‌کنیم که در کشور این خدمات رایگان را ارائه داده است.

 

وی تأکید کرد: در این راستا همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در اجرای این رویداد با مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و مؤسسه مرهم همکاری لازم را داشته باشند، این امر نیز اطلاع‌رسانی شود تا این امر مهم و خداپسندانه در استان انجام گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ملت ما به‌واسطه ازدست‌دادن خدمت گزارانی صدیق و خدمتگزاری در طراز رئیس‌جمهور شهید حجت‌الاسلام رئیسی، داغدار، غمگین و محزون است، گفت: اما مردم ما به‌واسطه هوشیاری و بصیرتی که داشتند و فضا را تبدیل به یک حماسه کردند و ۱۲ میلیون در تشییع‌جنازه شهدای خدمت حضور پیدا کردند.

 

حجت‌الاسلام شاهرخی، ادامه داد: میلیون‌ها نفر در مجالس بزرگداشت این شهدا حضور پیدا کردند، این حماسه و حضور بر سرمایه ملی و اجتماعی نظام ما افزود، اعتبار ملی و بین‌المللی ما را بالا برد، این از بصیرت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و مردم است.

 

وی بیان داشت: شهید رئیسی باتدبیر خود ایران و ایرانی را در چشم جهانیان عزیز کرد و به اعتبار ایران و ایرانی افزود، مردم عزیز، عشایر، طوایف همیشه در صحنه، فرهیختگان، احزاب، گروه‌های سیاسی و… حفظ این عزت و سرمایه ملی و اجتماعی و اعتبار در نزد جهانیان با سه چیز ادامه پیدا می‌کند که آن هم شامل حضور انبوه و مشارکت حداکثری در انتخابات هشت تیر، انتخاب افراد شایسته و همچنین محور بودن اخلاق‌مداری در انتخابات هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که در رقابت انتخابات پیش رو نامزدها اخلاق را رعایت کنند، بدگویی، تهمت‌زدن، لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کار نمی‌کند، گفت: این یک هشدار است که نکند کسی در جبهه انقلاب از روی غفلت، صدایش، صدای دشمن باشد.

 

حجت‌الاسلام شاهرخی، تأکید کرد: در این راستا کمک کنیم که انتخاباتی مبتنی بر اخلاق و مشارکت حداکثری برگزار شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که خدمتگزاری ادامه دارد، اختلال در خدمتگزاری به وجود نمی‌آید، گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته دررابطه‌با راه‌آهن خرم‌آباد - دورود از سوی مسئولان استانی و ملی، ۹۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص پیدا کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: با پیگیری استاندار کار راه‌آهن هم به‌زودی آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار