دوره دو روزه تربیت ارزیاب حرفه ای دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود
قزوین_حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با بسیج با اشاره به برگزاری دوره تربیت ارزیاب حرفه ای جهت مصاحبه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: امسال استقبال خوبی از سوی داوطلبین کنکور سراسری جهت پذیرش و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به عمل آمد و آمار بسیار بالایی در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شرکت کردند.
وی گفت: امسال این کنکور اختصاصی برای اولین بار در سطح کشور برگزار شد. از طرفی جذب سرآمدان داوطلبان کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجو معلمانی که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند مهمترین هدف دانشگاه فرهنگیان است. همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند؛ باید بهترین ها جذب شغل معلمی شوند. لذا «بِه گزینی» و جذب بهترین ها سیاستی است که دانشگاه فرهنگیان بعد از برگزاری کنکور اختصاصی بنا دارد اجرایی نماید.
مشهدی اظهار کرد: بعد از برگزاری کنکور، سه برابر نیاز دانشگاه فرهنگیان، وارد مرحله مصاحبه سده و پس از این مرحله، یک سوم این تعداد موفق به پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می شوند. مصاحبه که با هدف کشف استعداد برتر و سرمایه های انسانی آینده ساز نظام تعلیم و تربیت برگزار می شود. پس از چهار سال این افراد خروجی دانشگاه فرهنگیان می شوند و وظیفه آنها هدایت نظام تعلیم و تربیت کشور به سمت اهداف متعالی نظام و تحقق سند تحول بنیادین می باشد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه مصاحبه ها از سوی کانون های ارزیابی انجام می شود عنوان کرد: کانون های ارزیابی که وظیفه انجام مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان را برعهده دارند امسال برای اولین بار در دانشگاه و با حضور اعضای هیئت علمی و افرادی که صلاحیت آنها برای عضویت در کانون های ارزیابی تایید شده، به ارزیابی متقاضیان می پردازند.
وی گفت: به منظور بالابردن دقت ارزیابی و افزایش کیفیت فرایند ارزیابی و در نهایت جذب بهترین ها برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، دوره دو روزه ای در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برای افزایش مهارت ارزشیابان این کانون ها در روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد و با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد.
مشهدی در ادامه تصریح کرد: وجه تمایز این کانون ها با شکل سنتی فرایند ارزیابی مصاحبه ها در این است که در فرایند مصاحبه های سنتی ارزیابی ها تک بعدی بودند در صورتی که در فرایند جدید ارزیابی، چند سویه بوده و امکان ارزیابی شاخص های پیچیده رفتاری و عملکردی وجود دارد.
رئیس پردیس های دانشگاه شهید رجایی قزوین اضافه کرد: از مزایای این کانون ها می توان به بی طرف بودن رویکرد این شیوه و اعتبار بالای ابزارها که سعی شده از جدیدترین روش ها استفاده شود، کمتر بودن آسیب ها، قابلیت پیش بینی ابعاد مختلف شخص مورد ارزیابی، حاکمیت قانون و پرهیز از رابطه گرایی، ترفیع فرهنگ سازمانی و حرفه ای گری، کشف استعدادهای برتر، پرهیز از اعمال نظرات ذهنی و سابقه ای و استفاده از شیوه های عینی و علمی، از وجوه بارز این شیوه ارزیابی است که در سال جاری برای ورودی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان لحاظ خواهد شد.
وی گفت: این شیوه موجب ارتقا نحوه ارزیابی در راستای پذیرش و تربیت معلمان خوب به منظور تربیت نسل تراز انقلاب در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و تحقق سند تحول بنیادین توسط معلمان در سیستم آموزش و پرورش باشیم.
انتهای پیام/۱۰۱۰