راه‌اندازی اتاق صادرات صنایع‌دستی پیگیری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: راه‌اندازی اتاق صادرات صنایع‌دستی در استان اردبیل در حال پیگیری است و این موضوع سبب جهش صادرات محصولات فرهنگی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۵۳۰۹
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا قاسمیان پیش از ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در محل صحن قیزیل باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: استان اردبیل از لحاظ تولیدات صنایع‌دستی ظرفیت بزرگی دارد که به معرفی هویت استان و تمدن ایرانی اسلامی می‌پردازد.
وی افزود: خانواده ایرانی اسلامی که یکی از اهداف جامعه ما است در میان فعالان حوزه صنایع‌دستی هویت بنیان بهتر تحقق پیدا می‌کند و صنایع‌دستی می‌تواند در مدیریت اقتصادی و معنایی خانواده موثر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل تاکید کرد: صنایع‌دستی مطابق با شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری از اصلی‌ترین حوزه‌ها برای مشارکت مردم در تولید است و با ترویج بیشتر صنایع‌دستی به سمت مشارکت بیشتر مردم می‌رویم.قاسمیان ادامه داد: تولیدات صنعتگران صنایع‌دستی برخلاف تولیدات صنعتی، محصولاتی گرم هستند که با گرمای دست هنرمندان تولید می‌شود و معرفی این محصولات در نمایشگاه‌ها و عرضه مناسب آنها نیاز اصلی ما است. معاون سیاسی استاندار اردبیل بیان کرد: به منظور رونق صنایع‌دستی ما به دنبال راه‌اندازی اتاق صادرات صنایع‌دستی هستیم تا از این طریق بتوانیم جهشی در صادرات محصولات فرهنگی ایجاد کنیم.وی اضافه کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی اقدامات قابل توجهی در راستای ترویج و رونق صنایع‌دستی انجام داده است که این اقدامات قابل تقدیر است و حمایت از هنرمندان حوزه صنایع‌دستی به شکل‌های مختلف از سوی این اداره کل ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار