مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان؛

۳۵۵ نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد می‌شود

زنجان- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ۳۵۵ نیروگاه خورشیدی نیز در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۶۰۸۰۶۵
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

۳۵۵ نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد می‌شود به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، اولین جلسه کارگروه بسیج سازندگی سپاه المهدی(عج)استان زنجان با حضور سید محمد شعاعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، ارگان های همکار و سازمانها در سالن پیامبر اعظم (ع) استانداری زنجان برگزارشد. 

 سرهنگ اقبال جهانبخشی در این جلسه اظهار داشت: کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان در طول سال گذشته ، ۷۰ مصوبه داشت که ۶۲ مصوبه اجرایی شده و امیدواریم ۸ مصوبه دیگر به مرحله اجرا در آید.

وی به تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی تا به امروز توانسته ۲۹۴ میلیارد تومان با همکاری بانک‌های عامل جذب کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان زنجان به جهاد روشنایی اشاره کرد و گفت: به همت بسیج سازندگی سپاه استان ۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در استان به بهره برداری رسیده وطبق پیش‌بینی‌های انجام شده ۳۵۵ نیروگاه خورشیدی در راستای تفاهم‌نامه‌ای که بین بسیج سازندگی، اداره برق، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و امور روستایی و بسته شده است انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های کاشت یک میلیارد اصله نهال در طول مدت ۴ سال در کشور گفت: در راستای تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی و منابع طبیعی ۷۰۰ هزار نهال توسط بسیجیان در استان کاشته شده است. 

جهانبخشی به جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: استان زنجان اولین استانی است که به جهاد آبرسانی دوم رسیده‌ است و منتظر تامین اعتبار برای شروع عملیات آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی هستیم.

وی به ارایه قیر رایگان اشاره کرد و افزود: روستائیانی که تمایل دارند جاده‌های بین مزارع، جاده‌های گلزار شهدا و.. را آسفالت کنند می‌توانند قیر رایگان به شرط مشارکت در زیر سازی از بسیج سازندگی تحویل بگیرند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان زنجان به عقد قرارداد پروژه‌های آبخیز تا جالیز اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بسته شده و در این زمینه نیز منتظر تامین اعتبار و شروع کار هستیم.

وی به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: در این راستا گروه‌های جهادی در این طرح با همکاری آموزش و پرورش با هدف بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس در زمینه‌های رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با استفاده از ظرفیت نیرو‌های و دانش‌آموزان همکاری می‌کنند.

فاطمه عسگری 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار