خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

فراموشی نقش‌ها و یادگار‌ها و خاطرات رزمندگان و تحریف و انحراف، تهدید‌های دفاع مقدس است

جلسه شورأی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فراشبند با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۸۵۷۵
|
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در جلسه شورأی حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس شهرستان فراشبند که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ریاست بنیاد شهید، شهردار فراشبند، شهردار دهرم، و ریاست اداره ارشاد برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چند تهدید برای دفاع مقدس تبیین کردند، اظهار داشت: اولین تهدید، فراموشی نقش ها و یادگارها و خاطرات رزمندگان ما و خانواده‌های آنها است و تحریف و انحراف دومین خطری است که این حیطه را تهدید می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم که چه کسی هستیم و این بازگشت به خویشتن و خودشناسی با همین یادمان ها تسهیل می‌شود و این الگو سازی از شهدا و ایثارگران ما در همین مسیر ترویج فرهنگ ایثار و اخلاق است.

در این جلسه ضمن طرح مسائل و مشکلات موجود و بررسی و رفع مشکلات طرح تهیه شده، بر لزوم اتمام این پروژه تا اواسط مرداد ماه تاکید و مقرر شد فرمانداری و شهرداری شهرستان اهتمام لازم را جهت ساخت، تکمیل و اتمام این یادمان بر عهده بگیرند.

غلامی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نیز در همین راستا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نیز تا حد ممکن مساعدت لازم را برای انجام این کار بر عهده خواهد گرفت.

در ادامه سرهنگ فروزان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فراشبند با اشاره به برگزاری یادواره شهید گمنام و سرداران شهید که در مهر ماه سال جاری صورت می‌گیرد گفت: ساخت و ساز یادمان شهید گمنام پیش مقدمه ای برای اجلاسیه سرداران و 255 شهید شهرستان فراشبند است.

این مقام مسئول با اشاره به ساخت و نصب تصاویری از جمله شهدای شاخص در شهر و بلوار شهرستان که در دستور کار قرار دارد، با بیان اینکه اجلاسیه گنگره شهدا تابستان 1403 در فراشبند اجرا می‌شود، ادامه داد: برای این گنگره مقدماتی لازم است که از جمله کتابی در این خصوص برای آن چاپ خواهد شد.

او همچنین با اشاره به اینکه ساخت یادمان شهید شهر دهرم به پایان رسیده است، گفت: مراحل ساخت یادمان شهید گمنام شهر دهرم به پایان رسیده است.

فرمانده سپاه شهرستان فراشبند گفت: مراحل ساخت یادمان شهید گمنام دهرم پس از ۹ ماه تلاش کارکنان این شهرداری به پایان رسیده است.

به گفته وی، سعی و تلاش شده است که این یادمان در مرکز شهر دهرم در شأن و منزلت شهدا ساخته شود.

سرهنگ فروزان خاطرنشان کرد: مکان متبرکه جهت بازدید و اجرای برنامه‌های فرهنگی در اختیار مردم شهید پرور شهر دهرم قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فراشبند هدف از این اقدام را، زنده نگه داشتن نام شهدا و تکریم خانواده معظم ایشان عنوان کرد و افزود: وظیفه تمامی ما آشنایی با نحوه تربیت، زندگی و نیز سیره رفتاری شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، امنیت و سلامت جامعه است که با اهدای خون خود درخت اسلام را آبیاری کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار