شرکت در انتخابات وظیفه اخلاقی و انسانی و دینی آحاد جامعه است

امام جمعه موقت فریمان گفت: شرکت در انتخابات وظیفه اخلاقی و انسانی و دینی آحاد جامعه است و امروز مردم قهرمان ایران باحضور خود در انتخابات، پدیده مهمی را در تاریخ رقم خواهند زد.
کد خبر: ۹۶۱۰۲۹۶
|
۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، حجت الاسلام ابوالقاسم مطاع در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان اظهار کرد: تقوا عامل تزکیه اعمال و راه سعادتمندی  و مصونیت بخشی جامعه  و بی تقوایی عامل بوجود آمدن گناه و دگرگونی جامعه است.

وی با اشاره به سالروز ورود تاریخی حضرت امام رضا (ع) به نیشابور و بیان حدیث شریف و قدسی "سلسله الذهب" افزود: شرط وارد شدن در دژ محکم و استوار  خداوند، قبول نمودن" مسئله ولایت" است .
 مطاع تصریح کرد: از این حدیث شریف سه نکته مهم احصا می شود اول اینکه این حدیث قدسی توسط راویان معصوم بیان شده، دوم اینکه  امام رضا(ع)با بیان این حدیث،  یگانه پرستی که پایه اعتقادات مردم است را یادآوری نموده اند و سومین و مهمترین نکته  این است که یگانه پرستی واقعی مستلزم ولایتمداری است.

مطاع با یادآوری بیست و چهارم ذیحجه بعنوان روز "مباهله" و بیان موضوع مباهله اعلام کرد: حقانیت دین اسلام و مسئله اهل البیت از شئون واقعی وموجب آبرومندی دین مبین اسلام و بزرگی مقام امیرالمومنین؛حضرت علی (ع)بعنوان جان و نفس پیامبر (ص)  است.
خطیب موقت جمعه فریمان اشاره ای به دهم تیرماه، روز تعامل دیپلماسی فرهنگی باجهان، داشت و گفت: رمز موفقیت تعامل مقتدرانه و عزتمند جمهوری اسلامی ایران با جهان و دنیا برپایه فرهنگ غنی اسلام و مکتب فرهنگی انقلاب اسلامی  است.
 مطاع در ادامه ۱۲ تیرماه روز بزرگداشت خانواده و تکریم بازنشستگان را یادآور شد و عنوان کرد: بازنشستگان حق بزرگی بر جامعه وکشور ما دارند و شایسته است دولتمردان به مشکلات این قشر آبرومند جامعه  پرداخته و با رفع مشکلات این قشرمعزز که ۱۰ درصد جمعیت کشور را شامل می شود، گام های مهمی در نشاط و بزرگداشت خانواده بردارند.
وی حمله ددمنشانه ناو هواپیمابر آمریکا در ۱۲تیرسال ۱۳۶۷ به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را محکوم کرد و تصریح کرد: این حمله نشان داد که آمریکا به هیچ یک از قوانین بین المللی  و انسانی پایبند نیست و ماباید این دشمنی و خباثت آمریکا علیه مردم مسلمان کشورمان را فراموش نکنیم.

 مطاع  در پایان با اشاره به اینکه امروز روز مهمی در تعیین سرنوشت اقتدار آفرین کشورمان است، یادآور شد: امروز مردم قهرمان و همیشه در صحنه ایران، باردیگر با حضور پرشور  و حد اکثری  و گسترده در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بعنوان رئیس جمهور ، اقتدار و مردم سالاری دینی نظام را به جهانیان، نشان خواهند داد،لذا همه موظفیم بعنوان وظیفه اخلاقی و شرعی و دینی و قانونی ،از حضور بموقع درپای صندوق های رای غفلت  نکنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار