رفاقت و مهربانی مهمترین اصل در رقابت است

امام جمعه چناران گفت: پس از رأی ریزی، مهربانی و الفت و فراموشی رقابت، رمز رفاقت و آغاز چهار سال خدمت جهادی خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۱۱۶۹۴
|
۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج  خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام تاجی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری اظهار کرد: منتخب مردم ایران، روز جمعه ۱۵ تیرماه با رأی مردم معلوم خواهد شد و ۱۲ مرداد مراسم تنفیذ رییس جمهور منتخب برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: شنبه ۱۶ تیرماه، شنبه مهربانی و الفت و فراموشی رقابت و تقویت رفاقت است و آغاز چهار سال خدمت جهادی است.

تاجی افزود: منتخب مردم از روز ۱۶ تیرماه باید بداند زمان تبلیغات گذشته است، او اکنون رییس قوه مجریه و شخصیت دوم کشور و مقام اول اجرایی ایران اسلامی و انقلابی است لذا منتخب مردم باید برعهدی که با امت و امام بسته است راه و کار خود را آغاز می کند.

امام جمعه چناران خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیرخم رئیس جمهور منتخب باید دارای معیارها و ویژگی‌ها باشد: اولین معیار در انتخاب یاران این است که نباید کسانی به عنوان مشاور و وزیر و دستیار انتخاب شوند که «ذرّه‌ای» با انقلاب و امام و نظام، زاویه داشته باشد.

تاجی اذعان کرد: اعتماد به وعده الهی، باور واقعی به مردم، استقلال همه‌جانبه، استکبارستیزی، حمایت از مظلومان، عدالتخواهی حقیقی، زندگی غیراشرافی، التزام تمام‌عیار به مکتب امام راحل از جمله مهمترین آرمانهای انقلاب اسلامی است.

وی دومین معیار در انتخاب یاران دولت چهاردهم را عدم دلدادگی و دلبستگی به دشمن خصوصا آمریکا دانست و گفت: کسی‌ که راه علاج مشکلات و پیشرفت کشور را در ارتباط با بیگانگان می‌داند، نه همکار خوبی برای رییس جمهور، نه خادم امین برای مردم و نه مدیر مناسبی برای اداره امور خواهد بود.

خطیب جمعه چناران سومین معیار را مدیران ارشد نظام در منصب وزارت و مشاورت و معاونت ریاست جمهور برشمرد و تصریح کرد: باید کلام و رفتار و منش و نحوه مدیریت‌شان مبتنی بر التزام شریعت باشد البته التزام به شریعت و دین فقط رعایت حدود شرعی در زندگی فردی نیست. 

وی در ادامه افزود: مدیر نظام اسلامی در تراز وزیر و مشاور و معاون رییس جمهور باید التزام به دین را در زیست فردی و جمعی نمایان کند.

 تاجی تاکید کرد: از التزام به رعایت حدود در استفاده از بیت‌المال تا شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران سطوح مختلف تا تلاش جهادی و شبانه‌روزی برای مردم در دستور کارشان قرار گیرد.

وی اعلام کرد: مردم ما انتطار دارند دولت چهاردهم ادامه‌دهنده راه شهید خدمت رئیسی عزیز و شهیدان رجایی و باهنر باشد.

امام جمعه چناران با اشاره به وظیفه دولت چهاردهم در خنثی‌سازی تحریمها گفت: مذاکره یک راهکار برای رفع تحریم است اما مهمتر از آن خنثی‌سازی تحریم است که در دولت سیزدهم، مورد توجه قرار گرفت و اقدامات مهمی در این راستا انجام شد لذا یکی از راهبردهای خنثی‌سازی تحریم، جلوگیری از زمینه‌های تشدید تحریم است که باید بیش از پیش مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار