خبرهای داغ:

روستای افتر در ماه محرم سیاه پوش شد

بسیجی پایگاه مقاومت بسیج صدیقه کبری (س) روستای افتر از سیاه پوشی روستای افتر همراه غبارروبی آشپزخانه به همت جهادگران بسیجی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۲۰۸۵
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با فرارسیدن ماه محرم، گوشه گوشه شهر، روستا و محله سیاه پوش شده و همه عزادار حسین فاطمه (س) هستند.

فاطمه محمودی بسیجی پایگاه مقاومت بسیج صدیقه کبری (س) روستای افتر در سرخه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه یاد امام حسین (ع) همواره در ذهن و قلب پیروان او جاودانه است، اظهار کرد: گفته می‌شود اشک‌هایی که برای امام حسین (ع) ریخته می‌شود روح را پاک و اشتیاق تلاش در راه خدا را در وجود انسان زنده می‌کند.

او افزود: سیاهپوش شدن شهر علاوه بر بُعد معنوی و مذهبی، جلوه‌ای زیبا و تأثیرگذار از همبستگی و اتحاد مردم در سوگ امام حسین (ع) را به نمایش می‌گذارد و تمام شهر در غم و اندوه شهادت امام و یارانش شریک می‌کند و زمینه‌ای را برای برپایی مراسم عزاداری و سوگواری فراهم می‌آورد. این رسم، از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و حماسه کربلا را در تاریخ زنده نگه می‌دارد.

بسیجی پایگاه مقاومت بسیج صدیقه کبری (س) روستای افتر ادامه داد: در این راستا سیاه پوش کردن پایگاه و مسجد انصارالحسین به مناسبت ماه محرم توسط خواهران و برادران پایگاه و هیئت انصارالحسین (ع) انجام شد.

محمودی اضافه کرد: غبارروبی و شستشوی ظروف مسجد انصارالحسین (ع) به همت جهادگران بسیجی از دیگر اقدامات انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: همزمان با برپایی مرحله دوم انتخابات، پویش «قلم های کوچک، قدم های بزرگ» با حضور کودکان در پای صندوق رای شعبه خواهران در مسجد انصار روستا برپا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار