خبرهای داغ:

دهستان نهند هریس نیازمند تامین زیرساخت‌های توسعه روستایی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: دهستان نهند شهرستان هریس به شدت نیازمند توجه بیشتر در تامین ابعاد مختلف زیرساخت های توسعه روستایی است.
کد خبر: ۹۶۱۲۷۸۳
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، حیدر فتح‌زاده در حاشیه بازدید از روستاهای بخش خواجه شهرستان هریس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه روستایی با نگاه سیستمی باید اولویت تمام دستگاه های اجرایی مرتبط با تامین زیرساخت های روستایی استان باشد.

وی متذکر شد: به نظر می‌رسد بخش خواجه شهرستان هریس و بخصوص دهستان نهند بخش فراموش شده برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای بوده و روستاهای این دهستان به شدت نیازمند توجه بیشتر در تامین ابعاد مختلف زیرساخت‌‎های توسعه روستایی است.

فتح‌زاده اضافه کرد: توسعه روستایی به مانند زنجیره بهم پیوسته است که نقصان در یک عنصر باعث کاهش اثربخشی و بهره‌وری برنامه‌های توسعه روستایی می‌شود و زمینه را برای به چالش کشاندن ابعاد مختلف توسعه روستایی فراهم می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: تنش آبی، نامناسب بودن راه‌های روستایی، عدم دسترسی به خدمات اولیه زندگی، پایین بودن درآمد، ناپایداری مساکن روستایی در روستاهای این بخش که با مرکز استان کمتر از سی کیلومتر فاصله دارد به ناپایداری توسعه در این آبادی منجر شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار