در گفتگو با بسیج صورت گرفت

از خدمت سربازی تا ایده پرورش مزرعه شتر مرغ

جوان ۲۶ ساله سبزواری توانسته با سرمایه کم مزرعه پرورش شتر مرغ را راه اندازی کند.
کد خبر: ۹۶۱۳۵۰۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
از خدمت سربازی تا ایده پرورش مزرعه شتر مرغ

فریدون میری در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت:   ۶ سال قبل در دوران خدمت سربازی ایده مزرعه پرورش شتر مرغ را در سر داشتم   و این کار را شروع کردم  تا خدمتی به شهر خود و کشورم کرده باشم،  با پیگیری هایی که انجام دادم مشاهده کردم وضعیت پرورش شتر مرغ بد نیست می توانم  این کار را انجام دهم مطالعاتی در حوزه   پرورش شتر مرغ انجام دادم  سال اول ۸۰  جوجه شتر مرغ از تایباد آوردم  مزرعه خود را از قبل اماده کرده بودم، سرمایه گذاری که انجام دادم با  ۱۸۰ میلیون تومان مزرعه را راه اندازی کردم.

 

حمایت پدر از فرزند برای کمک به پرورش شتر مرغ

وی در ادامه افزود:  پدرم خیلی به من کمک کرد همراهم بود از ۸۰ جوجه ۴۰ جوجه تلف شدند به علت دوری مسیر... تصمیم گرفتم خانواده مولد بگیرم   و خودم جوجه شتر مرغ تولید کنم که  این مار را انجام دادم تلفات نداشتم، خانواده مولد خوب  پیدا کردم و در حال حاضر  ۶ خانواده مولد دارم، ۱۲۰ پروار ،داشتم که تعدادی را فروختم ۲۰ پیش مولد در مزرعه دارم.

 وی در ادامه گفت زمین را با کمک پدرم با وام  ۴ هزار متر خریداری کردم ساخت ساز کردم تمام کار را خودم انجام دادم،  کم کم دستگاه جوجه کشی خریداری کردم در سال جاری ۱۲۰ جوجه فروختم و دو سه نفر نیز در مزرعه مشغول کار هستند، غیر مستقیم نیز مشغول کار هستند؛ برای تهیه آذوقه کسانیکه  شتر مرغ دارند از سبزوار خوراک اماده تحویل می گیرند،اما کیفیت خوراک اماده مثل خوراکی که خود مزرعه دار درست می کند نیست  هزینه بیشتری در بر دارد من ذرت و سویا را از مرغداری خریداری می کنم  در مرغداری خودم آسیاب می کنم ... خوراک را اماده می کنم.

وی در پایان عنوان کرد: فقط یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد از بنیاد برکت به من داده شد،  هیچ کمکی به ما نشده است از هیچ سازمانی، من برای گسترش مزرعه و جوان سازی مزرعه نیاز به وام با مبلغ بیشتری دارم و نیازمند کمک سازمانهای دولتی هستم تا بتوانم مزرعه خود را گسترش دهم و خانواده مولد و جوان خریداری کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار