مثبت سوژه |

کارآفرینی که با رفع تنش کارگری، از هفت تپه دیگری در کشور جلوگیری کرد/ راز موفقیت این واحد تولیدی در چیست؟+فیلم+تصاویر

مدیر عامل شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام، گفت: این واحد تولیدی در سال ۹۹ در آستانه تعطیلی قرار داشت که توانستیم علاوه بر رفع تنش کارگری و تسویه‌ بدهی کشاورزان و نجات آن از هفت تپه شدن دیگر در کشور، چقندر قند را از ۹ هزارتن به ۱۱۰ هزارتن به عنوان مواد اولیه کارخانه افزایش دهیم.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۳۰
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از تربت‌جام، علی‌اکبر عابدینی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار بسیج،افزود: این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۹ به علت سوءمدیریت با چندین ماه حقوق معوق کارگران، فهرست بیمه ارسال نشده، بدهی به کشاورزان، چک‌های متعدد برگشتی، عدم ثبت صورتجلسات در اداره ثبت شرکت و از هم گسیختگی مالی رنج می‌برد.

وی ادامه داد: با مدیریت و هیات مدیره جدید و تلاش مسئولان شهرستان توانستیم با ورود به مسائل مالی‌ و بروزرسانی مطالبات کشاورزان و کارگران که نشأت گرفته از سوءمدیریت گذشته بود، بخش اعظمی از مشکلات این کارخانه که قدمت ۵۵ ساله دارد را مرتفع نماییم.

مدیر کارخانه قند تربت‌جام، تصریح کرد: در همان سال تنوانستیم با جذب حداکثری خرید چقندر قند به عنوان مواد اولیه، شرکت را احیا کنیم، به نحوی که از ۹ هزارتن به ۸۰ هزار تن در سال اخیر افزایش جذب داشتیم و هم اکنون نیز تا سقف ۱۱۰ هزارتن با کشاورزان منطقه و کشور، برای خرید چقندر قند، پیمان جدید بستیم.

عابدینی با اشاره این‌که طی این چند سال ۸۵ نفر نیروی جدید استخدام کردیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این واحد تولیدی ۳۵۰ نفر نیروی ثابت کار دارد که خوشبختانه تمام حقوق این عزیزان که بازوان توانمند در عرصه اقتصاد مقاومتی و مدافع امنیت غذایی کشور است، به‌روز می‌باشد.

وی خرید و نصب دستگاه سانتریفیوژ BMA 1750، اُورحال و بازسازی کوره بخار و کوره آهک به بهینه‌سازی ۱۵ ساله، احداث، راه‌اندازی و نصب توربین NADROWSKI بعد از ۲۰ سال با ساختمان جدید را بخش دیگری از موفقیت این شرکت به دست توانای مهندسان داخلی عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر این شرکت در شرایط بسیار مناسب‌تری نسبت به گذشته قراردارد، گفت: با ایجاد همدلی و اتحاد و بسیج کارگران، کشاورزان و مسئولان این واحد تولیدی از هفت تپه دوم شدن در کشور جلوگیری شد و الحمدالله توانستیم یک رونق اقتصادی به شهرستان مرزی و محروم تربت‌جام برگردانیم

این کارآفرین و فعال اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی،اجتماعی، بازسازی مدرسه فرزندان کارکنان خدوم، فعالیت‌های جهادی، محیط‌زیستی، فاضلاب و باغداری را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد.

گفتنی است اعضای این واحد تولیدی در قالب پایگاه بسیج شهید دهقان زیر مجموعه حوزه بسیج اداری و کارگری امام علی عليه‌السلام نیز ایفاء نقش می‌کنند.

گزارش|مهدی حسینی_مهدی جباری 

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار