خبرهای داغ:
با همت مرکز بسیج شهید تندگویان؛

موکب اورژانس، بهداشت و درمان امسال در مرز چذابه به بهره برداری می‌رسد

فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان در تشریح اقدامات این مرکز از پارسال تاکنون گفت: موکب اورژانس و بهداشت و درمان نیز امسال در مرز چذابه تا پیش از اربعین به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۰۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
موکب اورژانس، بهداشت و درمان امسال در مرز چذابه به بهره برداری می‌رسد

سرهنگ پاسدار حسن باقری فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان در خصوص اقدامات این مرکز در چند وقت اخیر گفت: کار بسیج همیشه با رویکرد جهادی انجام می‌شود و به وجود آمدن کاری جهادی با عمل به دست می‌آید.

او افزود: در مرکز شهید تندگویان و پایگاه های تابع در شرکت‌های نفتی در جنوب اقدامات خوبی انجام دادیم و رویکرد ما مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به اقشار کم برخوردار بود که در زمینه های ساخت، مرمت بازسازی و تامین خانواده‌های کم برخوردار می‌کنند.

سرهنگ پاسدار باقری اضافه کرد: ساخت منازل در برخی نقاط صفر تا صد بوده برای افراد بی بضاعت و در بعضی نقاط نیز در حوزه کمک به دانش آموزان کم برخوردار، بیش از ۵ هزار نوشت افزار بین آنها توزیع شد ضمن آنکه در ایام مختلف مانند عید غدیر و نیمه شعبان ۲۰ هزار پرس غذا بین افراد مختلف پخش شد.

فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان یادآور شد: در ماه رمضان بیش از ۱۰ هزار بسته کمک معیشتی با قیمت ریالی هر بسته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بین مناطق محروم مختلف در اهواز توزیع شد و برای تمام کارهایی که انجام می‌دهیم، پیوست فرهنگی نیز ایجاد میکنیم.

او گفت: در اردوهای تابستانه به مشهد مقدس نیز برای مسائل مختلف فرهنگی برنامه ریزی شده و از اساتید برجسته و توانمند نیز استفاده می‌شود.

سرهنگ پاسدار باقری با اشاره به اینکه ۳۰ پایگاه جهادی در مرکز شهید تندگویان فعال هستند بیان کرد: قرارگاه جهادی شهید تندگویان نیز باهدف برآورد هزینه‌ها و شناسایی نقاط کم برخوردارو مردم محروم راه اندازی گردیدوکاررفع مشکلات مردم راتاآخرین مرحله پیگیری می‌کنندوبه پایان می‌رسانیم.

فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با «احسنت» گفتن به معمار انقلاب اسلامی بابت اقدامات بزرگ، اظهار داشت: بسیج پیش از آغاز جنگ به وجود آمد و شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد بسیج تا این حد کاربرد داشته باشد اما حالا متوجه می‌شویم که این‌ نهاد در هر عرصه‌ای که مردم نیاز داشته باشند فوری حاضر می‌شود که برای کشور «نعمت» است و مانند درخت مثمری است که همه از میوه آن استفاده می‌کنند.

راه اندازی موکب در مرکز شهر به صرف افطاری سبک

او همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص راه اندازی سفره‌های کوچک افطاری افزود: در شلوغ ترین نقطه شهر اهواز، موکبی راه اندازی شد تا بسیاری از شهروندان از افطاری سبک برخوردار شوند.

سرهنگ پاسدار باقری گفت: هر شب بالای ۲ هزار افطاری سبک به شهروندان داده شد که تا یک ماه ادامه داشت 

فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان در ادامه بیان داشت: در یک دیدار از خانواده شهید یک فرد گلایه کرد که من از دیگر افراد انتظار دیدار ندارم اما از بسیج انتظار دارم که پیگیر و جویای احوال ما باشد لذا همانجا جرقه‌ای در ذهن ما خورد تا از خانواده شهدا تقدیر شودو از این رو این بسیار اهمیت دارد زیرا که این شهدا در راه دفاع از کشور جان خود را دادند.

او می‌گوید: در مقاطع مختلف گروه جهادی پزشکی فعال هستند و برخی پرستاران و پزشکان از ما مطالبه می‌کنند تا برای اعزام به نقاط محروم اعلام آمادگی کنند. البته فقط همین نیست و این افراد علاوه بر ملاقات رایگان کمک‌های دارویی نیز میکنند.

بی حساب برای امام حسین باید هزینه شود

سرهنگ پاسدار حسن باقری در خصوص اقدامات مرکز بسیج شهید تندگویان در روزهای مربوط به اربعین توضیح داد: امام حسین هر چه داشت در راه خدا داد و هر چه برای او کار شود کم است و بی حساب کمک کنیم تا او نیز بی حساب به ما کمک نماید.

او افزود: یکی از چالش های ما در مرزها کمبود مکان بود زیرا استفاده از چادر در گرمای تابستان مفید نیست و نمی‌توان به راحتی آن را خنک نگهداشت از این رو برخی مکان‌های موقت را بر پا کردیم و پارسال نیز پس از آنکه اطلاع یافتیم زائرین‌خارجی از مرز چذابه عبور می‌کنند، سرمایه گذاری در این محل را آغاز کردیم.

فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان اضافه کرد: برای تقویت وخدمات رسانی بهتر در مرز چذابه موکبی با زیر بنای ۴۰۰ متر راه اندازی کردیم و فضای خنک به همراه سرویس های بهداشتی و غرفه‌های فرهنگی و خدماتی از جمله بهداشت و درمان بر پا شدند.

تلاش شبانه روزی برای راه اندازی موکب بهداشتی در مرز چذابه

او گفت: موکب اورژانس و بهداشت نیز با همت شبانه روزی افراد پای کار امسال تا پیش از آغاز اربعین به بهره برداری می‌رسد.

سرهنگ باقری در پایان نیز یادآور شد: مرکز بسیج شهید تندگویان به سایر موکب‌ها که بضاعت مالی ندارند، نیز کمک‌های مالی می‌نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار