مثبت سوژه |

روایت فعالیتِ بانوان گروه جهادی خلیل آباد از محرومیت‌زدایی تا طرح افزایش جمعیت و عفاف و حجاب

مسئول گروه جهادی شهیدآوینی شهرستان خلیل آباد از فعالیت ۵۳ نفر خواهران برای محرومیت زدایی خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن تابستان طرحهای محرومیت‌زدایی و طرح افزایش جمعیت و عفاف و حجاب در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۶۰
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد ، خواهران بسیجی از همان روز‌های شکل گیری انقلاب همواره پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف مجاهدات کرده اند. میدان مجاهدت، همواره یادگاری‌های بزرگی از زنان بسیجی دارد. از روزگار دفاع مقدس که خواهران گا‌ها در خط مقدم اسلحه به دست می‌گرفتند تا امروزه که میدان نبرد میدان فرهنگ و اقتصاد است، زنان بسیجی همواره در عرصه حضور داشته اند.

خانم شمسی رضایی می‌گوید: بسیج خواهران همزمان با تشکیل بسیج مستضعفین و فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج خواهران شروع به فعالیت کردند و پایگاه‌ها در مساجد و تکیه‌ها و حسینیه‌ها و حتی در منازل خانم‌ها ایجاد شد و فعالیت‌های خودش را در راستای حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی آغاز کرد.

وی درباره نقش و جایگاه بسیج خواهران در دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس بسیج خواهران با تشکیل گروه‌هایی  از خانواده رزمنده‌ها سرکشی بعمل می آوردند یا با حضور در بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های شهر‌ها و استان‌ها و رسیدگی به رزمندگان مجروح از جمله دیگر اقدامات  خواهران بود و زنان بسیجی در جا‌هایی که ضرورت ایجاب می‌کرد حضور داشتند؛ که این مهم نیز برگ زرینی از افتخارات زنان ما در حمایت و حراست از انقلاب است..

مسئول گروه جهادی شهید آوینی شهرستان خلیل آباد در ادامه گفت: حضور و نقش آفرینی زنان در انقلاب اسلامی و در عرصه‌ی رزم و دفاع منتهی نمی‌شود و بعد از دفاع مقدس با عرصه کارزار و دفاع دیگری مواجه شدیم که آن هم عرصه سازندگی بود.

وی افزود: بسیج خواهران، ایجاد جامعه‌ای خانواده محور، بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و با تمرکز بر تربیت نسل انقلابی در تراز انقلاب اسلامی و با محوریت زن در خانواده را رسالت خود می‌داند و در حال حاضر در راستای تحقق این رسالت حرکت می‌کند.

خاتم رضایی گفت: بسیج خواهران فعالیت‌های خودش را بر اساس چند محور استوار کرده است که مهمترین مبحث در فعالیت‌های بسیج خواهران تشکیل تحکیم و تعالی خانواده است و  مهمترین قسمت ان ایجاد و تشویق جوان‌ها و خانواده‌ها به سمت تشکیل خانواده و یا ازدواج آسان پایدار و آگاهانه است و یکی از اصول اساسی فعالیت‌های جامعه زنان را در بر می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: در تشکیل خانواده یا همان ازدواج آسان گروه جهادی شهید آوینی ، برنامه‌های خاصی را از مشاوره گرفته تا کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت زوجین جوان و همینطور کلینیک‌های خانواده در سطح شهر‌ستان ایجاد می‌کنیم که بتوانید حدالامکان در کنار خانواده‌ها و در کنار زوجین جوان باشیم و آن‌ها را در مسیر خوشبختی هدایت کنیم و همراهی کنیم.

مسئول گروه جهادی شهید آوینی  تصریح کرد: در موضوع افزایش جمعیت که یکی از بحران‌های پیش روی کشور ماست و به یک مسئله ملی بدل شده، سعی می‌کنیم ازدواج جوانان ، از طریق خیرین حمایت شود؛ زوج‌هایی هم که نابارور هستند هم با حمایت‌های خیرین و یا معرفی به صندوق بیمه بسیجیان سحاب مورد حمایت قرار گرفته تا با عنایت خدا فرزنددار شوند یا خانواده‌هایی که از لحاظ مالی مشکل دارند بتوانند از کمک‌هایی که خیرین تهیه کرده‌اند استفاده کنند.

خانم رضایی ادامه داد: در موضوع محرومیت زدایی بسیج خواهران و گروه جهادی شهید اوینی اهتمام خاص و ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارد و همراه با برادران بسیجی در معاونت اجتماعی و همینطور پایگاه‌های بسیج محلات برادران و خواهران به بخش‌های حاشیه نشین به طور مداوم سرکشی می‌کنند و مسائل آن‌ها را تبیین می‌کنند و با تعاملاتی که با مراجع قانونی و دستگاه‌های دولتی شهرستان برقرار می‌شود، مشکلات آن‌ها را حل و فصل می‌کنند.

خانم رضایی نیز در ادامه با اشاره به موضوع بهداشت عمومی و شیوع ویروس کرونا در سال های گذشته  گفت :به محض شروع بیماری کرونا خواهران بسیجی ما به صورت خودجوش و آتش به اختیار ورود پیدا کردند و در همان ابتدا پایگاه‌ها، حسینیه‌ها و حتی منزل خواهران بسیجی ما تبدیل به کارگاه‌های تولید ماسک و تهیه مواد ضدعفونی و بسته‌های بهداشتی  شد که خدا را شکر در مدت زمان کوتاهی عزیزان ما موفق شدند که بخش زیادی از نیاز‌های محلات خودشان را نسبت به این تجهیزات بهداشتی پاسخگو باشند.

 

وی افزود: در حوزه‌های حجاب و عفاف، برنامه ریزی شده تا به سمت ایجاد نهضت تولید محتوای تخصصی زن و خانواده در بستر فضای مجازی برویم که امیدواریم برکات خوبی را به همراه داشته باشد.

پژوهش، تولید، انتشار و حمایت از تولیدات تخصصی زن و خانواده در عرصه هنر‌های دیجیتال به منظور اگاه سازی، فرهنگ سازی، کشف ارتقاء استعداد‌ها و بهره برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده در راستای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر اهداف نیز می باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار