مثبت سوژه/ عرصه محوری؛

کارم را با گرفتن یک بسته چرم از پدرم آغاز کردم

تبریز- فعال عرصه چرم و تولید کیف و کفش گفت: پس از اتمام دانشگاه و سربازی سرمایه اندکی داشتم که با گرفتن یک بسته چرم از پدرم و تولید کیف اداری مردانه کارم را آغاز کردم.
کد خبر: ۹۶۱۶۶۰۳
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ یونس قرشی از جمله جوانان فعال در عرصه کیف و کفش چرم تبریز است که به خاطر فعالیت پدرش در این عرصه و در چرمشهر تبریز از دوران کودکی با این عرصه آشنا و اکنون حدود ۱۳ سال است در  زمینه تولید چرم و محصولات چرمی فعالیت دارد.

یونس فرشی معتقد است: تولید فرش و چرم در تبریز اشتغال زیادی را ایجاد کرده که مدیران این حوزه ها باید توجه ویژه ای به این دو کسب و کار قدیمی و با نام و نشان تبریز داشته باشند.

 آنچه می خوانید گفت و گوی خبرگزاری بسیج با این جوان فعال تبریزی است؛

لطفا خودتان را معرفی و بفرمایید از چه سالی و با چه انگیزه ای به این کار پرداختید؟

بنده یونس فرشی هستم، حدود ۱۳ سال است در  زمینه تولید چرم و محصولات چرمی کار می کنم. پدرم در چرمشهر تبریز کارخانه تولید چرم دارد و این امر موجب شد که از بچه گی با محیط کارخانه و تولید آشنا باشم.

انگیزه من از تولید محصولات چرمی ادامه دادن به زنجیره تولید بود که محصول کارخانه چرمسازی مواد اولیه کارگاه تولید محصول را تامین می کرد.

کارم را با گرفتن یک بسته چرم از پدرم آغاز کردم 

در کارگاه تان چند نفر اشتغال دارند؟

در کار گاه ما حدود ۱۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند. و به صورت همکاری با کارگاه های مختلف تولید محصولات چرمی اعم از کیف، کمر، کفش، کلاه، کاپشن و ... در نقاط مختلف تبریز و ایران همکاری داریم.

کارم را با گرفتن یک بسته چرم از پدرم آغاز کردم 

محل فعالیت تان کجاست و کارتان را با چه سرمایه ای آغاز کردید؟

محل فعالیت من در تبریز است و ارتباط دائمی با چرمشهر و بازار بزرگ تبریز دارم و بعد از اتمام دانشگاه و سربازی سرمایه اندکی داشتم که با گرفتن یک بسته چرم از پدرم و تولید کیف اداری مردانه کارم را شروع کردم.

 

برای گسترش کارتان چه برنامه ای دارید؟  

فعلا اوضاع بازار بگونه ای هست که گسترش کسب و کار امکان پذیر نیست ولی برای بازار های خارجی تلاش می کنیم و سعی در ایجاد ارتباط های سازنده داریم.

 

برای انجام فعالیت تان از کدام نهاد حمایتی داشتید؟

تقریبا از هیچ نهادی کمک قابل توجهی نداشتم

 

چه انتظاری از مسئولان امر دارید؟

از مسولان در رده های مختلف مدیریتی انتظار می رود برای بهبود کلی اقتصاد کشور تلاش کنند تا قدرت خرید در آحاد مردم افزایش یابد و چرخه پولی کشور دچار اختلال نشود.

 

تولیدات تان در کدام بازارها به فروش می رسند؟

امروزه همه کفش تبریز را می شناسند و در صورت امکان استفاده می کنند و نمره قبولی به کیفیت آن می دهند و با توجه به کیفیت مناسب و قیمت بسیار رقابتی در حوزه محصولات چرمی تبریز و ایران باید با قدرت در بازار های خارجی حضور پیدا کند و سهم بازار خود را در جهان بالا ببرد.

در جایگاه یکی از اعضای هیت مدیره اتحادیه چرم تبریز هم طرح هایی داریم که ان شاالله به اجرا برسد و کشور در روند توسعه خود شتاب گیری قابل توجی را شاهد باشد.

یکی از طرح هایی که در اتحادیه پیگیری می کنیم دعوت از بنکداران و تجار خارجی به ایران است و متقابلا شرکت تولیدی های ایرانی در نمایشگاه های مختلف جهان است.

 

و هر آنچه باید در زمینه فعالیت خود لازم است بفرمایید

در زمینه چرم تبریز لازم است اشاره کنم که چرمسازی در تبریز قدمتی حدودا ۱۰۰ ساله دارد و جزو صنایع با اصالت تبریز بشمار می رود که اشتغال و تخصص قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

تولید فرش و چرم در تبریز اشتغال زیادی را ایجاد کرده که مدیران این حوزه ها باید توجه ویژه ای به این دو کسب و کار قدیمی و با نام و نشان تبریز داشته باشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار