خبرهای داغ:
توسلی خبر داد

جذب بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه نوسازی مدارس بهار و کبودراهنگ

همدان- نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه نوسازی مدارس بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و همه پروژه‌های نیمه تمام فعال می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۰۲
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸

جذب بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه نوسازی مدارس بهار و کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فتح الله توسلی در نشست خبری با اصحاب رسانه کبودراهنگ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند نکته کلیدی و طلایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که در برون رفت از شرایط کنونی موثر است؛ ایشان بر وحدت و همدلی بین قوا تاکید داشتند و اینکه همه باید پاسخگو بوده و به یکدیگر کمک کنیم تا امورات کشور پیش برود و باید یک صدای واحدی از کل ارکان نظام شنیده شود.

وی گفت: به طور قطع مجلس دوازدهم به دولت چهاردهم کمک خواهد کرد تا با قوت و قدرت امورات را پیش برده و مسائل جامعه را حل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش ما این است که گره‌گشایی از کار مردم صورت گیرد و در حوزه‌های مختلف، شهرستان‌های بهار وکبودراهنگ توسعه پیدا کند، گفت: باید از ظرفیت نخبگان و نیروهای توانمند برای ارتقا و توسعه منطقه به کار گرفته شود.

وی افزود: شهرستان کبودراهنگ منطقه‌ای کشاورزی است و کمبود سردخانه و سیلو درمنطقه کاملا محسوس است و باید احداث آن در اولویت قرار گیرد.

توسلی گفت:طبق اعلام جهاد ۹۵ درصد اراضی شهرستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است اما باید تسهیل شود و تسهیلاتی داده شود تا سیستم‌هایی که مستهلک شده‌اند بازنگری مجدد صورت بگیرد تا جلو اتلاف آب وانرژی گرفته شود.

وی افزود: بحث قابل توجهی از قنوات در سطح شهرستان نیاز به لایروبی دارد که علاوه بر تأمین آب قنات در موضوعات زیستی و حفاظت از خاک موثر است که متأسفانه به خاطر خشکسالی خیلی از قنوات دچار آسیب شدند  که مرمت آنها در اولویت قرار گرفته است.

جذب بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه نوسازی مدارس بهار و کبودراهنگ

*تخصیص بالغ بر ۹ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی قنات‌ها

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اعتباراتی  که جذب شد درسال گذشته  سرجمع ۱۸ رشته قنات لایروبی صورت گرفت در سال جاری نیز بالغ بر ۹ میلیارد تومان نیز اعتبار برای این موضوع تخصیص یافته است.

وی با اشاره به پلمب برخی چاه‌های غیر مجاز گفت: متأسفانه به شدت با کمبود آب مواجه هستیم و منطقه فوق ممنوعه است و آن طرف هم  کشاورزان با توجه به کشت‌هایی که انجام دادند دچار مشکل شدند ولی باید شرایط کم آبی را پذیرفت و برای عبور از این بحران همکاری کرد و اداره منابع آب نیز باید در اعلام اخطارها ترتیب مناسبی داشته باشد و مراقبت شود به کشاورزان اجحاف نشود.

توسلی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره حوزه مخابرات گفت: در حوزه مخابرات و ارتباطات اقدامات ارزشمندی در سطح هر دو شهرستان بهار و کبودراهنگ صورت گرفته که پروژه‌های مختلف بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولین شهرستان منجر به توسعه شهرستان می‌شود، گفت: فقط در حوزه راهداری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و انجام شده یا درحال انجام است و در حوزه سلامت علاوه بر اورژانس، درمانگاه تأمین اجتماعی با ۵۵ میلیارد تومان در حال ساخت است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه نوسازی مدارس توانستیم بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم و تک تک پروژه‌های آموزش و پرورش را رصد کردیم و همه پروژه‌های نیمه تمام فعال می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار درباره وضعیت شرکت علیصدر و مزایده صورت گرفته گفت: شرکت علیصدر از سال۱۳۷۰ در غار علیصدر مستقر شده و سه دهه است که هیچ کسی هم پاسخگو به عملکرد آن نبوده و اکنون چندین پرونده در دیوان عدالت، محاکم قضایی و دیوان محاسبات وجود دارد.

توسلی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت علیصدر در مجلس مطرح و تصویب شد، گفت: حدود ۲۰ هزار صفحه سند مطالعه و ۱۶۰ صفحه به کمیسیون ارسال شد و  گزارش تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شد و پس از رأی‌گیری پرونده علیصدر به قوه قضاییه ارجاع شد.

وی ادامه داد: تخلفات گسترده‌ای در حوزه‌های اعطای وجوه، تخریب منابع و... صورت گرفته و تعدادی از مدیران وقت اعم از استانداران، معاونین استانداری و .. احصا شده و پرونده در حال تکمیل است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون، شرکت علیصدر نمی‌تواند در مزایده شرکت کند و همچنین برای اصلاح امکان گردشگری بندی را در برنامه هفتم توسعه آوردیم که تمام درآمدهای مراکز گردشگری و تاریخی به خزانه واریز شود و ۱۰۰ درصد در همان منطقه هزینه شود.

وی در پایان با اشاره به گستردگی وسعت دو شهرستان بهار و کبودراهنگ گفت: بنده موافق تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هستم و امیدوارم که در مجلس جدید طرح جدیدی ارائه شود و اسم حوزه انتخابیه را تلاش می‌کنیم که در لیست قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار