خبرهای داغ:

کمبود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب در شاهرود/صرفه‌جویی مهمترین راه جبران کمبود منابع

شاهرود_ رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شاهرود با اشاره به کمبود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب، گفت: شهروندان با ۱۰ الی ۱۵ درصد صرفه جویی می‌توانند یاری گر ما باشند.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۲۱
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵

کمبود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب در شاهرود/صرفه‌جویی مهمترین راه جبران کمبود منابععلیرضا مطهری نژاد ریاست اداره آب و فاضلاب شهرستان شاهرود در نشست خبری در سالن جلسات این اداره، با اشاره به چهار تأسیسات شاهرود تأمین آب، اظهار کرد: ۶۰۰ لیتر بر ثانیه تولید آب داریم که توزیع می شود و نیاز آبی واقعی حدود ۸۹۰ لیتر است که حدود ۳۰۰ لیتر کسری آب داریم و در فصول گرم با چالش جدی توزیع آب مواجه می شویم.
وی با اشاره به تداوم گرمی هوا و چالش کمبود آب و مخازن خالی، گفت: درخواست از مردم این است که در مصرف آب صرفه جویی کنند.
مطهری نژاد اضافه کرد: تامین آب در کوتاه مدت، فعالیت های روزمره احداث چاه و کمک از دستگاه های مختلف انجام می شود، میان مدت مطالعات سرچشمه های قطری و سد کالپوش که قسمتی از نیاز را حل می کند و در بلند مدت انتقال آب از دریای عمان مد نظر است.
وی تاکید کرد: اگر شهروندان ۱۰ الی ۱۵ درصد صرفه جویی کنند تنش آبی را پشت سر خواهیم گذاشت.
مطهری نژاد بر اصلاح شبکه توزیع آب تاکید و تصریح کرد:این موضوع نیاز به تخصیص بودجه دارد که کشوری است و هزینه بالایی می طلبد و نیازمند نگاه ویژه دارد.
وی با اشاره به فاضلاب شاهرود که اعتبارات ملی و پروژه ملی است، گفت: با توجه به تامین اعتبارات کار انجام می‌شود، قسمتی از شبکه توزیع و ارتقا تصفیه خانه شاهرود مانده است که باید انجام شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شاهرود، گفت: استان سمنان طبق اعلام اداره کل هواشناسی خشک ترین استان کشور است، شش استان با تنش آبی مواجه هستند که استان سمنان جزو آن است و ما اکنون ۶۰ تا ۶۵ درصد نیاز آبی را در اختیار داریم و تلاش جهادی همکاران ما در این مسیر بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: از دهه ۹۰ فاضلاب آغاز شد و پروژه فاضلاب ابر جزو مصوبات ریاست جمهوری شهید قرار دارد و مصوبات هنوز ابلاغ نشده است و رقم تخصیصی که ما در نظر گرفتیم اگر ابلاغ شود بین ۱۲ تا ۱۸ ماه احداث می شود.
مطهری نژاد با تاکید بر اینکه آب پایدار نیاز شهرستان شاهرود است، افزود: انشعابات غیرمجاز داریم و تلاش در جهت کشف انشعابات غیرمجاز داریم و انشعاباتی هم کشف کردیم و دادستانی هم معرفی و جریمه های سنگینی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه کمبود منابع آبی را از چاه های دستگاه ها با نظارت مرکز بهداشت نظارت تامین می کنیم، گفت: از همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان، فرماندار و امام جمعه و دستگاه قضایی تشکر داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار