یادداشت| محمدرضا بیک‌محمدی‌هزاوه

ترور؛ با زیر پاگذاشتن تمامی خطوط قرمز

باند تبهکار، قاتل و تروریست آمریکایی صهیونیستی پس از کشتار هزاران زن و کودک، و زیر پا گذاشتن قوانین و عبور از خطوط قرمز، برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خفت‌بارشان در نوار غزه، در جدیدترین جنایت خود مهمانی عزیز و گرانقدر را در یک مراسم رسمی در داخل کشورمان ترور می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۱۷۹۸۲
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدرضا بیک‌محمدی‌هزاوه کارشناس مسائل فرهنگی در یادداشتی نوشت: پس از ترور «فواد شکری» عالی‌ترین مقام نظامی حزب‌الله، «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش حماس بامداد دیروز در تهران ترور شد. هنوز از زوایای پنهان این حمله اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ این ترور بزدلانه نشان می‌دهد که اسرائیل و حامیانش پایبند قوانین نبوده و در راستای منافع خود خطوط قرمز را رد خواهند کرد.

باند تبهکار، قاتل و تروریست آمریکایی صهیونیستی پس از کشتار هزاران زن و کودک، و زیر پا گذاشتن قوانین و عبور از خطوط قرمز، برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خفت‌بارشان در نوار غزه، در جدیدترین جنایت خود مهمانی عزیز و گرانقدر را در یک مراسم رسمی در داخل کشورمان ترور می‌کنند.

این اتفاق در پایتخت کشورمان رخ داده است و اگر در حمله به ساختمان کنسولی سفارتمان در دمشق که عرفاً بخشی از خاک ایران محسوب می‌شود، برخی از فرماندهان نظامی ایران ترور شدند، بامداد دیروز طی حمله‌ای مذبوحانه به داخل خاک ایران یک مقام غیر ایرانی و مهمان مراسم رسمی تحلیف ریاست جمهور را ترور کردند.

این ترور با توجه به وقوع آن در ایران، آن هم هنگام آغاز به کار دولت جدید حکایت از آن دارد که اسرائیل به دنبال گسترش دامنه جنگ است تا از بار فشارها و بازتاب کشتار هزاران زن و کودک و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی بر خود و حامیان خود بکاهد.

این اقدام جنایتکارانه حاصل یک کار امنیتی پیچیده نیست!؟ رصد و پیگیری جابجایی مهمان رسمی مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید که در دید جهانیان انجام می‌شود کار سخت و خارق‌العاده‌ای نیست. امّا این عمل حقیرانه نشان از محاسبات شیطانی در پس این حمله دارد.

این ترور از لحاظ فنی در کشورهای دیگر و زمانی دیگر امکان‌پذیر بوده؛ اما به دلایل خبیثانه و محاسبات شیطانی اتاق فکر دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین، اسرائیل را مترصد سفر ایشان به تهران کرد تا در مراسم تحلیف و در خاک ایران انجام شود. این عمل غیرانسانی با هماهنگی، پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا عملیاتی شده است.

شکی نیست که فقدان این مرد بزرگ ضربه سنگینی بر پیکره حماس است اما تجربه ثابت کرده که ترور رهبران و فرماندهان مقاومت در طول سالیان گذشته، تاثیری بر مواضع و سیاست‌های مقاومت از جمله حماس نداشته و موجب تضعیف آن نشده که بالعکس موجب تقویت و انسجام بیشتر این جبهه شده است.

ترور این انسانِ به تمام معنای کلمه نه تنها بر محبوبیت حماس در منطقه و فلسطین می‌افزاید؛ بلکه سنگینی فشار روانی و بغرنج در نوار غزه را می‌کاهد و به نوعی باعث تقویت جبهه مقاومت در سطح جهانی علیه اسرائیل و حامیان آن می‌شود.

و در نهایت زخمی و شهید شدن رهبران طراز اول در کنار مردم ستم کشیده و رنج دیده؛ تحمل وضعیت را برای  آنان آسان‌تر کرده و باعث انسجام و استحکام بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد.

بی‌تردید این جنایت با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت به ویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های "شهید القدس" دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری ‌بخش آنان خواهد بود. مردان خدا، چون اخلاص و تقوا دارند رازها و اسرار را با خود می‌برند، شهادت پاداشِ حضرت حق، برای مردان مرد و رزمندگان جبهه مقاومت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار