خبرهای داغ:

اتحاد و یکپارچگی ملت تیری بر قلب دشمن است

امام جمعه شهرستان سرخه گفت: دشمن بدنبال آن است که این روایت را عکس نشان دهد و نشانه ضعف و نامردی خودش را نشانه قوّت تلقی کند و ما را به خودمان مشغول کند.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۴۳
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، مردم انقلابی و شهیدپرور سرخه با تجمع در حسینیه شهدا در مرکز شهر، با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» اقدام متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه را محکوم و انزجار خود را از این رژیم کودک‌کش اعلام کردند.

همچنین مردم انقلابی و شهید پرور سرخه بر حمایت قاطع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم و سرافراز فلسطین تا نابودی کامل رژیم بزدل و کودک‌کش صهیونیستی و پیروزی نهایی رزمندگان فلسطین و جبهه مقاومت تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اشرف امام جمعه شهرستان سرخه در این اجتماع مردمی اظهار کرد: شما اکنون در دورانی هستید که دوران اسارت آل الله است. امام حسین (ع) و اصحابشان به شهادت رسیده اند و در ظاهر دشمن فاتح و پیروز شد، اما رها نکرد، برای اینکه این جنایت و وحشی گری برای او تطهیر و به نام ثبت شود و چهره منفور تاریخ نشود؛ به خیال خود سعی کرد این را به خداوند متعال نسبت دهد. ادبیات و گفتگوی ابن زیاد با حضرت زینب (س) را همه شما شنیده اید، گفت: خدا حسین را برد، چون می خواست در امت تفرقه ایجاد کند و می خواست این موضوع را در بین مردم جا بیندازد.

او افزود: این روال عادی است که دشمن قدّار ما بعد از جنایت، این کار خود را ادامه می دهد که روایت را طوری نقل کند و تاریخ را به شکلی بنویسد که به نفعش باشد، بنابراین بعد از این حادثه ترور و اتفاقی که رخ داده است، هم نظر بودن ما، تحلیل درست داشتن و فریب دشمن را نخوردن بسیار مهم است.

امام جمعه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: اتفاقی که رخ داده چیست؟ یک شخصی که از زمانی که در یکی از روستاهای غزه به دنیا آمده است و در اردوگاه هایی که تحت اشغال بوده است در طی 50 تا 60 سال، تمام وجود و همتش تلاش برای مبارزه با دشمن و پس گرفتن زمین و حق خودش بوده است، به هیچ کشوری تجاوز نکرده، خاک کسی را طلب نکرده و حق کسی را ضایع نکرده است و فقط در تلاش برای زنده کردن حق خویش بوده است. زندگی اسماعیل هنیه و امثال این شهید در این است.

اشرف تصریح کرد: این شهید توسط دژخیمی ترور شده است که تاریخ می گوید 70 سال است که در حال اشغال گری است، اسناد می گوید: از جایی دیگر آمده و سرزمین دیگری را غصب کرده و دادگاه بین المللی لاهه حکم بر اشغال گری و نسل کشی او داده است. یعنی یک طرف ماجرا یک آدم خبیث، آدم کش، جنایت کار و جانی است که چهره اش پوشانده نیست، عملاً و علناً اعلام می کند، من درنظر دارم مقاماتی که در مقابل من هستند را ترور کنم. سمت دیگر آن نیز آدم مظلومی قرار دارد که از حق خودش دفاع می کند، اصل ماجرا این است و آنچه در کلان روایت جامعه مهم است، اصل این ماجراست.

او با بیان اینکه دشمن می خواهد ما را به خودمان مشغول کند، مثل اینکه بعد از جریان عاشورا اهل کاروان امام حسین (ع) را به جان هم بیندازد و همدیگر را به هم مشغول کند، گفت: اینکه کسی ترور شود، نشانه ضعف مظلوم نیست. دشمن ابزاری دارد که ما آن را قبول نداریم، جریان مسلم و خانه هانی را می دانیم، مسلم می توانست ابن زیاد را ترور کند، اما گفت این در فرهنگ و ادبیات اسلامی و سیره پیغمبر (ص) نیست و انجام نداد. اما سیره دشمن ترور بوده است، امام علی (ع) ترور شد، امام حسن (ع) مسموم شد و در انقلاب ما چقدر از نیروهای ما، مسئولین ما، در جبهه جهادی مقاومت ترور شدند.

امام جمعه شهرستان سرخه عنوان کرد: ترور یعنی کشتن پنهانی و ناجوانمردانه و این نه نشانه قوت و نه ارزش نظامی دارد و نه ارزش سیاسی و این نشانه پلیدی و وحشی گری دشمن است. البته ما مقابله خواهیم کرد، چون ما مهمان داشتیم که با ویزا و پاسپورت دیپلماتیک که در تمام خاک ها و آب های بین المللی مصونیت دارد، وارد کشور ما شده است و در خاک کشور ما مهمان رسمی بوده، مورد ترور قرار گرفته است، این یعنی تجاوز به تمامیت ارضی و سیاسی ما که مقام معظم رهبری فرمودند: مقابله و مجازات خواهند شد.

اشرف با بیان اینکه اما آن اتفاقی که افتاده است، دشمن سعی می کند ما را مشغول کند به اینکه چرا نیروی امنیتی به این شکل عمل کرد؟ اذعان کرد: شهید هنیه 50 تا 60 سال در یک باریکه کوچک مبارزه کرده و به کشورهای مختلف سفر کرده، در کنفرانس های بین المللی حضور داشته، مبارزه بر علیه اسرائیل را سامان داده و در تمام این سال ها نتوانستند به او آسیبی برسانند و اقدام به ترورهای او نافرجام بوده و عملیات های بسیاری خنثی شده است. ببینید دشمن چگونه می تواند این روایت را عکس نشان دهد که نشانه ضعف و نامردی خودش را نشانه قوّت تلقی کند و ما را به خودمان مشغول کند.

او خاطرنشان کرد: الحمدالله در کشور ما انسجام خوبی وجود دارد، از پیام مقام معظم رهبری تا بزرگان نظام، روسای قوا، رئیس جمهور و افراد شاخص سیاسی، موضع گیری های متحد، هم شکل و قاطع دارند، این انسجام داخلی ماست و دشمن می خواهد آن را از بین ببرد.

امام جمعه شهرستان سرخه در خاتمه گفت: نکته دیگری که مطرح می شود این است، مقام معظم رهبری پیام را خطاب به ملت ایران نوشتند، یعنی این پیام فراتر از یک پیام تسلیت بود، یک پیام جهاد بود. حال چه جهاد نظامی برای آن کسی که مسئول نظامی است، جهاد امنیتی برای آن کسی که مسئول جهاد امنیتی و جهاد تبیین و در صحنه بودن برای همه ماست که قرار است قدرت و انسجام داخلی امت همیشه در صحنه را نشان دهیم. چیزی که تیر به قلب دشمن است اتحاد، یکپارچگی و ایستادگی در پای پیام مقاومت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار