معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل:

صنایع دستی اردبیل در ۳۰ غرفه نمایشگاه بین‌المللی عرضه می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از به نمایش درآمدن توانمندی‌های دستی هنرمندان این استان در قالب ۳۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی در تهران از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۱۵
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

صنایع دستی اردبیل در ۳۰ غرفه نمایشگاه بین‌المللی عرضه می‌شود

توحید دلاور قوام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور با برپایی ۱۴۰ غرفه از سراسر کشور از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: محصولات صنایع دستی این نمایشگاه ملی در حدود ۲۰ رشته را شامل خواهد شد و تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان اردبیل نیز در این راستا در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه ملی، کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های متعدد برگزار خواهد شد و نمایشگاه صنایع دستی استان اردبیل به لحاظ سابقه برگزاری و تنوع آثار، می‌تواند مورد توجه صنعتگران و دوستداران این حرفه و صنعت باشد و رونق بیشتر تولیدات صنایع دستی در استان را سبب شود.

به گزارش بسیج بیش از ۳۰ هزار هنرمند در تولید و عرضه تولیدات دستی در ۶۴ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند و هشت هنرمند، نشان بین‌المللی یونسکو و ۷۰ هنرمند دیگر نشان ملی صنایع دستی دریافت کرده‌اند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار