نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری:

قیام کربلا الگوی حرکت جبهه مقاومت اسلامی است

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) مبارزه با جهل و فساد است گفت: جبهه مقاومت با الگوی از قیام امام حسین (ع) به جنگ با رژیم صهیونیستی رفته است.
کد خبر: ۹۶۲۰۴۲۷
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

ماموستا اقبال بهمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: از دیدگاه اهل‌سنت حضرت امام حسین (ع) تحت لوای آیه مباهله است.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری افزود: اهل‌سنت ارزش و احترام خاصی برای اهل‌بیت رسول‌الله (ص) و به‌ویژه امام حسین (ع) قائل هستند.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند مزد و اجر زحمت‌های من احترام به اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

ماموستا بهمنی با اشاره به حدیث ثقلین بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) قرآن و اهل‌بیت را به‌عنوان دو چیز گرانبها در بین امتش به جا گذاشت و فرمود هر کسی در اسلام به این هدیه گران‌بهای من تمسک جوید از لغزش به‌دور است و راه راست را انتخاب کرده است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) مبارزه با جهل و فساد است.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) هنگامی دید یزید انحراف پیدا کرده و به مردم ظلم و ستم می‌کند دست به قیام زد.

ماموستا بهمنی تصریح کرد: کشتار ۴۰ هزار کودک، زن، پیر و جوان مردم غزه و بمباران ۱۲۰ زن و کودک بیگانه که روز گذشته به‌وسیله دژخیمان رژیم صهیونیستی بمباران شدند مصداق بارز ظلم و ستم به مردم است.

وی تأکید کرد: امروز وجدان‌های خفته کشور‌های غربی با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) بیدار شده و به حمایت از مردم غزه و فلسطین به پا خواسته‌اند.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری اعلام کرد: جبهه مقاومت اسلامی با الگو گرفتن از قیام خونین کربلا برای مقابله با ظلم و فساد به پا خواسته‌اند.

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: هنگامی دم از فلسفه قیام امام حسین (ع) می‌زنیم باید حسینی وار با منکرات جامعه مقابله کنیم.

وی گفت: رباخواری، رشوه‌گرفتن توسط برخی مسئولان، عدم تکریم ارباب‌رجوع و معطل کردن مردم در پشت در‌های مسئولان از منکراتی است که در جامعه رواج پیدا کرده است.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری در پایان سخنان خود تأکید کرد: در صورتی می‌توانیم بگوییم از قیام امام حسین (ع) الگو می‌گیریم که به زیر دستان خود رحم کنیم و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی که داریم برای مردم سنگ تمام بگذاریم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار