خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

قالی‌بافان نابینایی که با چشم دل، به گل‌های قالی نقش می‌دهند

اینجا دیار کریمان و کارگاه قالیبافی روشندلان کارآفرینی است که بدون استفاده از نقشه و به صورت ذهنی گره بر تار و پود فرش می‌زنند.
کد خبر: ۹۶۲۰۴۹۵
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳

خبرگزاری بسیج - اینجا دیار کریمان و کارگاه قالیبافی روشندلان کارآفرینی است که بدون استفاده از نقشه و به صورت ذهنی گره بر تار و پود فرش می‌زنند و در هر گره و رج، شادی و غم‌های خود را ثبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آنانی که با چشم دلشان به گل‌های قالی نقش می‌دهند، گره و رج در رج بر تار و پود قالی می‌زنند و رنگ قرمز برایشان حس قشنگی است که از بافتن بدست می‌آورند.

خانم «مرتضوی» خیر و کارآفرین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به راه‌اندازی کارگاه قالی بافی در کرمان گفت: در حال حاضر ۱۵ هنرمند نابینا از سراسر استان مشغول کار هستند که ماهانه ۲۰ متر مربع فرش تولید می‌کنند.

وی افزود: با ثبت اختراع روش بافت با جعبه‌رنگی، هنرجویان این موسسه و کارگاه می‌توانند با تشخیص رنگ و استفاده از خط بریل نخ رنگی مدنظر را تشخیص داده و کار بافت قالی را انجام دهند.

این کارآفرین در ادامه عنوان کرد: این طرح به نام روشندلان کارآفرین کرمانی به ثبت رسیده است.

 وی اضافه کرد: مجموعه جامع و کامل برای مهارت آموزی، توانمندسازی، پیشگیری و فرهنگ سازی برای جامعه هدف نابینایان و کم بینایان با هشت کارگاه فعال راه‌اندازی شده است که از شهر‌های اطراف نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند.

 وی در پایان بیان کرد: این مجموعه قرار است که به یک مرکز ویژه روشندلان ایران تبدیل شود که نیازمند حمایت و بازاریابی برای فروش محصولاتمان هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار