خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

ثبت افزون بر ۶ میلیون تردد از ابتدای طرح اربعین حسینی در همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از ثبت افزون بر ۶ میلیون تردد از ابتدای طرح اربعین تا کنون در محورهای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۰۸۴۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

ثبت افزون بر ۶ میلیون تردد از ابتدای طرح اربعین حسینی در همدان

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: از آغاز طرح اربعین حسینی ۱۶ مرداد تا ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ افزون بر ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان همدان به ثبت رسیده است و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تردد به ثبت رسیده بود.

وی ادامه داد: امسال رشد ۳.۶ درصدی ترددها را نسبت به مدت مشابه سال قبل در محورهای استان همدان شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ افزون بر ۲۳ میلیون تردد در سطح راه‌های همدان به ثبت برسد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای سهولت در تردد زوار اربعین حسینی در محورهای استان انجام شده است و در همین راستا بیش از ۶۰ تیم واکنش سریع راهداری به همراه تیم‌ها پلیس راه به صورت ۲۴ ساعت مشغول پایش و کنترل ترافیک عبوری محورهای استان همدان هستند.

وی بیان کرد: افزون بر یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۵۵ کیلومتر روکش آسفالت، رفع و آشکارسازی۴۳ نقطه حادثه‌خیز و دارای تصادف، ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی، ساخت و پاکسازی بیش از ۱۰۰ مورد پارکینگ حاشیه راه، نصب ۵ هزار عدد تابلو علائم از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای استان همدان اجرا و انجام شده است.

*لزوم استراحت کافی زائران اربعین حسینی که با خودرو شخصی تردد می کنند

 آهکی با اشاره به اینکه اکثر زائران عزیز با خودرو شخصی در حال عزیمت به مرزهای سه گانه کشور هستند، تصریح کرد: برابر داده ها و رصد های انجام گرفته، یکی از دلایل عمده تصادفات جاده ای "خستگی و خواب آلودگی" رانندگان بوده که زائران عزیز به این نکته توجه داشته باشند باید حتما در هنگام سفر به مزرها و بعد از ورود به کشور با استراحت کافی به سفر خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: به منظور استراحت و رفاه حال زوار اربعین حسینی، اجرای طرح پویش چشم به راهیم و راه نجات، ۱۵۰ موکب،۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ۲۵ باب راهدارخانه و افزون بر ۱۰۰ پارکینگ حاشیه جاده ای، در راه‌های استان همدان به ویژه در مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه استان پیش بینی و تا پایان طرح اربعین حسینی فعال خواهند بود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا گفت: طبق بررسی ها و توصیه های ستاد اربعین حسینی، اغلب زوار در هنگام شب به علت خنکی هوا به سفر خود ادامه می دهند که در همین راستا ۹۵ درصد سیستم های روشنایی گردنه ها،تقاطع ها و محورهای استان تعمیر و راه اندازی شده است و خط کشی ۱۶۰۰ کیلومتر از راههای استان انجام و ۵۶۵۰ عدد تابلو و علائم در محورهای استان نصب شده است.

وی در پایان یادآور شد: زوار اربعین حسینی در هنگام بازگشت از کشور عراق با حالت خستگی و خواب آلودگی وارد محورهای استان همدان می شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار