نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

اربعین زمینه‌ساز تحول و خودسازی است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اربعین یک فرصت بی‌نظیر برای اتحاد مسلمانان و زمینه‌ساز تحول و خودسازی است.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۴۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی  گفت: اربعین یک ظرفیت عظیمی است که می‌تواند مغناطیس جذب مسلمانان در سراسر دنیا باشد و پیام وحدت را به سراسر دنیا انتقال دهد.

 نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ایلام به‌عنوان یکی از استان‌های مرزی در مسیر تردد زائران اربعین دارای ظرفیت‌های گسترده دامپروری، کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و گردشگری و صنعتی است و می‌توان با این ظرفیت‌های گسترده، در ایلام توسعه همه‌جانبه ایجاد کرد.

فلاحی بیان کرد: اربعین عظمت بزرگی دارد و مردم با شور و اشتیاق در حال رفتن به زیارت هستند، هر سال حضور مردم در این مراسم پرشور و پررنگ می‌شود.

 وی  با اشاره به اینکه اربعین در واقع تمدن‌سازی برای دنیای اسلام است، افزود: اربعین یک جریان پویا و روبه‌جلو برای تمدن‌سازی اسلامی است، این حرکت عظیم قدرت‌نمایی جهان اسلام در برابر فتنه‌ها و خصومت دنیای کفر است.

 نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: راهپیمایی اربعین باعث غافلگیری دشمنان اسلامی شده و دشمن را در حال تدافعی قرار داده است، اربعین حرکتی در جهت حمایت از مظلومان جهان است.

 وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون نفر جمعیت در این ایام در کربلای معلی حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: این جمعیت و این حضور، قدرت‌نمایی برای تمام دنیا است.

 فلاحی گفت: در اربعین زمینه تحول سازی و خودسازی در انسان شکل می‌گیرد، سرنوشت و زندگی خیلی از افراد در همین زیارت اربعین تغییر و متحول می‌شود، خیلی رفتارها تغییر داده می‌شود و زندگی خیلی‌ها نورانی و حسینی شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استان ایلام فاقد زیرساخت‌های مهمی چون راه‌های ارتباطی، شبکه‌های فاضلاب و شبکه ریلی است که رفع این مشکلات توجه ویژه دولت جدید به استان ایلام را می‌طلبد.

فلاحی بیان داشت: نیاز است که در قالب برنامه‌های مختلف و اختصاص بودجه مسیر خدمت‌رسانی مردم ایلام به زائران اربعین تسریع یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار