دلنوشته : آزاده خرم

معرکه عشق حسین(ع) دیدن دارد

کوچک باشی یا بزرگ، پیر باشی یا جوان، زن باشی یا مرد، با هر فکر و عقیده ای فرقی ندارد، کافی است قلبت به عشق حسین(ع) بتپد.
کد خبر: ۹۶۲۱۰۴۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،از جای جای ایران تا مهران، از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، عشاق حسینی از دورافتاده‌ترین شهرها و روستاها، بدون کمترین توجه به گرمای هوا خود را به غربی‌ترین نقطه و طولانی‌ترین مرز مشترک ایران با عراق رسانده و در نقطه‌ای گرد هم آمده که این روزها زمزمه همه دوستداران اباعبدالله(ع)است.

کوچک باشی یا بزرگ، پیر باشی یا جوان، زن باشی یا مرد، با هر فکر و عقیده‌ای فرقی ندارد، کافی است قلبت به عشق حسین(ع) بتپد تا بساط دیدار را برایت مهیا و خود را در مرز مهران بیابی و به موج‌های عشق حسین(ع) پیوسته شوی.

عاشق حسین(ع) که شوی و دل در گروی راهش ببندی با پای پیاده خود را در مسیری می‌بینی که تنها یک کوله می‌خواهد و پای دل و سفری که در آن فقیر و غنی با پای پیاده یکی می‌شوند و عنوان ارزشمند "زائر" حسین(ع)زیبنده آنها می‌شود.

خادمان حسینی اینجا در تلاشند تا گوی سبقت در خدمت را از هم بگیرند، از خادمی که کفش زائران را واکس می‌زند تا خادمی که با مه پاش در تلاش است تا گرمای هوای را کاهش یا خادم دیگری که قرآن در دست گرفته و با دود کردن اسپند زائران را بدرقه می‌کند.

اینجا کافی است فقط زائر حسین(ع) باشی تا همه چیز برایت مهیا شود، از موکب‌هایی که برای خدمت و پذیرایی از میهمانان آقا راه‌اندازی، از تلاش همه عوامل اعم از راهداری، هلال احمر، نیروهای امنیتی و نظامی و... تا امکاناتی که در مرز برای سهولت تردد زائران ایجاد شده، همه و همه در تلاشند تا میهمان آقا در اوج احترام و رفاه در این سفر پا گذاشته و بدرقه شود.

نقطه نقطه مهران معطر به حضور میهمانان حسینی شده و خادمان حسینی نیز همه‌جوره هوای زائر را دارند، یکی بطری آب خنک را با شوق به زائر حسین(ع) می‌دهد، یکی خود زیر آفتاب سوزان است اما با افتخار، کنار خیابان ایستاده و سینی شربت را مقابل خودروهای زائران تعارف می کند و آن خادم هم منتظر است تا موکبش از حضور زائر حسین(ع) معطر شود!

نام حسین(ع) اینجا موجی از وحدت ایجاد کرده، وحدت بین همه آحاد و مردم مسلمان جهان که خود را زیر علم حسین(ع) می‌بینند و عاشقانه برای دیدارش در این مسیر پر رمز و راز گام بر می‌دارند و به راستی این معرکه عشق حسین(ع) دیدن دارد.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

در اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران تردد کردند.

خبرنگار: آزاده خرم

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار