مثبت سوژه/الگو محوری؛

حفظ قرآن و انس با کتاب آسمانی بزرگترین موفقیت برای ما است

مسئول کمیته آموزش و تربیت مربیان دارالقرآن بسیج سپاه استان البرز گفت: قرآن درسنامه ی زندگی و نامه ای از سوی پرودگار ما است و باید این نامه گشوده و فهم، تا مسیر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما مشخص شود.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۷۹
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳

سحر شورگشتی حافظ کل قرآن کریم فردیسی، در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج از البرز گفت: حفظ و قرائت قرآن را از کودکی در جلسات قرآنی که شرکت می کردم، با حفظ سوره های کوتاه شروع کردم، اما به صورت تخصصی از ۲۷ سالگی تجوید را شروع و بعد هم وارد جلسات حفظ قرآن شدم و در سن ۱۹ سالگی مادر شدم و به دلیل اینکه فرزندانم دوقلو بودند، چند سالی هیچ فعالیتی نداشتم و دنیای شیرین مادری را تجربه کردم.
حفظ قرآن و انس با کتاب آسمانی بزرگترین موفقیت برای ما است
وی افزود: حفظ قرآن و انس با کتاب آسمانی بزرگترین موفقیت برای ما است و امیدوارم با فهم و درک معانی عمیق آيات نوربخش قرآن کریم به آن عمل کنیم و الحمدلله حافظ کل قرآن و مدرس قرآن کریم هستم.

شورگشتی تصریح کرد: توفيق تربیت حافظان قرآن را داشتم که در حال حاضر مربی قرآن هستند و هر کدام چندین شاگرد دارند، کلاس های روان خوانی، تجوید و حفظ با گروه های سنی کودک نوجوان و بزرگسال در مساجد شهرستان فردیس و کرج و همچنین فضای مجازی دارم.

وی افزود: ان شاءالله عزیزانی که علاقه مند هستند، حتما حفظ قرآن شروع کنند و زندگی با آيات هستی بخش را تجربه کنند، قرآن درسنامه ی زندگی و نامه ای از سوی پرودگار ما است و باید این نامه گشوده و فهم، تا مسیر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما مشخص شود و اما توصیه ام این است که ابتدا در کلاس روانخوانی و تجوید شرکت کنند.

این حافظ عنوان کرد: برخی از حفاظ بدون در نظر گرفتن این موارد حفظ می‌کنند و در ادای حرکات کوتاه و کشیده و موارد تجوید مقدماتی دچار اشکالاتی هستند که اصلاح آن‌ها بعد از حفظ کار سختی است.

وی تصریح کرد: همزمان با شروع حفظ، مفاهیم قرآن هم نیاز است و باید آموزش ببینند، همانطور که رهبر قرآنی ما سال ۹۰ فرمودند ما به ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیاز داریم و بعد از گذشت ۱۳ سال هنوز به آمار نیم درصد هم نرسیدیم، به این مطالبه مقام معظم رهبری لبیک گفته و حفظ را شروع کنیم و هر کدام از ما مانند شمعی اطراف خود را روشن کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار