فرمانده سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام؛

تداوم خدمات‌رسانی سپاه به زائران درموج برگشت تا ۹ شهریور ماه

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین در موج برگشت توسط ایستگاه‌های صلواتی و مراکز خدماتی وابسته به سپاه تا ۹ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۲۱۳۶۵
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،سردار "سید صادق حسینی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: در چهار مسیر منتهی به مرز مهران در مجموع تعداد ۷۲ موکب پذیرایی با استفاده از امکانات سپاه استان ایلام و پایگاه‌های مقاومت بسیج با ظرفیت روزانه ۵۰ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به صورت شبانه‌روز خدمات ارائه می‌شود. 

وی افزود: سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تشکیل قرارگاه استانی ویژه اربعین حسینی علاوه بر تأمین امنیت، با تشکیل کمیته‌های فرهنگی، اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و حمل‌ و نقل به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

  فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: برای اسکان موقت و استراحت روزانه و شبانه زائران تعداد ۷۲ مرکز با گنجایش روزانه ۳۰ هزار نفر ایجاد شده و در این رابطه از ظرفیت مراکز سپاه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد سراسر استان استفاده و زائرای سرای بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س) نیز با امکانات کامل برای برادران و خواهران در محل پایانه شهید سلیمانی مرز مهران برپا شده است. 

وی یادآور شد: در زمینه درمان نیز یک بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران و همچنین یک بیمارستان پشتیبان معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان ایلام و دانشگاه علوم پزشکی و یک درمانگاه تخصصی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام در بخش‌های درمانگاه، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق عمل با تعداد ۷۵ نفر کادر درمان به زائران مرز مهران خدمات‌رسانی درمانی دارد. 

سردار حسینی در زمینه اقدامات فرهنگی در ایام اربعین امسال هم توضیح داد: علاوه بر تبلیغات محیطی با استفاده از نصب پرچم و تابلوهای تبلیغاتی، دیوارنویسی و کوه نویسی، نصب تابلوهای چیلینیوم در طول مسیر حرکت زائران، موکب فرهنگی سپاه امیرالمومنین (ع) نیز در محل پایانه مرز مهران برپا شده و در زمینه اجرای سرود، برپایی نمایشگاه عکس شهدایی، توزیع کتاب و محصولات فرهنگی، پخش اذان، ادعیه و نواهای محرمی از تلویزیون شهری سیار، آموزش سواد رسانه‌ای فعالیت می‌کند. 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: با توجه به نیاز زائران به آب سرد بهداشتی تعداد پنج دستگاه تریلی یخچال دار ۲۵ تُنی (استریک) آماد کل سپاه پاسداران برای جابجایی و توزیع آب و یخ مورد نیاز مواکب در مرز مهران به کارگیری شده است. 

 وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا در مرز مهران و احتمال گرمازدگی زائران امکانات درمانی و بهداشتی در مسیر زائران مستقر شده است و علاوه برآن تعداد ۱۰ اتاق سرد برای ریکاوری(بهبودی و تجدید قوا) افراد گرمازده در مرز مهران مهیا شده است.

مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.  اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار