خبرهای داغ:

مسجد محل جوش و خروش مردم در دفاع مقدس بود/اعلام آمادگی هزار مسجد در خوزستان برای برگزاری برنامه‌های حلقات صالحی

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: امسال هزار مسجد در استان برای برگزاری برنامه‌های تابستانه حلقات صالحین اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۰۹
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹

سرهنگ نیسی مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری بسیج خوزستان در خصوص اهمیت تربیت کودکان در مساجد گفت: ماموریت و شأن و ماهیت بسیج مساجد و محلات، سیاست گذاری، هدایت، حمایت و نظارت بر روند اجرای برنامه‌ها در بسیج مساجد و محلات است که اصلی ترین ماموریت ما به حساب می‌آید و به عنوان متولی اصلی این کار همه رده‌های بسیج را به سمت مساجد هدایت کرده‌ایم.

او افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که در پایگاه‌ها و اقشار و رده‌های بسیج تعیین می‌شود هدایت به سمت مساجد است و انتظار می‌رود به نحو احسن این برنامه‌ها اجرایی شوند.

سرهنگ نیستی نظام انقلاب اسلامی را مسجد محور و پایه دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس نیز نمونه بارز مسجد محوری است؛ محل جوش و خروش مردم مساجد بودند و اکثر فعالیت‌ها و اعزام‌ها از همین مکان مقدس صورت می‌گرفت که پس از انقلاب نیز بسیج این برنامه‌ها را ادامه داد و اکنون اکثر فعالیت‌ها در مساجد شکل می‌گیرد.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان می‌گوید: فعالیت‌های گروه‌های جهادی و حلقات صالحین و ارتباط با سازمان های مرتبط با بسیج در مسجد شکل می‌گیرد ضمن آنکه امسال نزدیک به هزار مدرسه در خوزستان برای اجرای طرح تابستانه مرتبط با حلقات صالحین اعلام آمادگی کردند.

 او اظهار داشت: همایش ملی تکریم از فعالان مساجد آخر مرداد ماه مصادف با روز جهانی مساجد در سطح شهرستان‌ها و استان و کشور برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود و احیای مساجد خاموش میز از دیگر برنامه‌ها است و با ارتباطی که با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعت داریم، باید بتوانیم طلبه‌های فعال را شناسایی کنیم و به مساجد خاموش اعزام شوند.

سرهنگ نیسی یادآور شد: مهم‌ترین برنامه در جهت تبیین فعالیت‌های مساجد برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های اسوه هستند که در ۳ سطح شهرستان، استان و کشور اجرا می‌شوند و اکثر عملکرد یکساله پایگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود بتوانیم این نمایشگاه‌های بزرگ را در محل‌های عمومی برپا شوند.

او در خصوص اجرای برنامه‌ برای نوجوانان و ایجاد شور و نشاط بین آنها گفت: با هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان بسیاری از استخرها و سالن های ورزشی در اختیار پایگاه های بسیج قرار گرفتند تا از این طریق نوجوانان در آن حضور یابند. همچنین راه اندازی مهدهای قرآن را در نظر داریم تا برای جذب نسل قرآنی بتوانیم سهیم باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار