خبرهای داغ:
حجت الاسلام غلامی روشن خبر داد

برگزاری اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در همدان / اجتماع عظیم اربعین برای تربیت نسل آخرالزمانی است

همدان-مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در همدان خبر داد و گفت: این اجتماع همزمان با روز اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح در میدان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۱۸۵۰
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
برگزاری اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در همدان / اجتماع عظیم اربعین برای تربیت نسل آخرالزمانی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا غلامی روشن با گرامیداشت هفتمین سال آغاز فعالیت و شکل‌گیری سازمان تبلیغات اسلامی به هدف و رسالت اصلی این سازمان بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: این سازمان با تصمیمی روشن‌بینانه با هدف تبلیغ و عرضه اندیشه تابناک اسلام ناب محمدی جامعه انقلابی شکل گرفت که دو رسالت اصلی و مهم را به عهده دارد.

وی تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیاز‌های روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها را  یکی از دو رسالت مهم سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیاز‌های روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها به گونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب کند، رسالت بسیار مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر لزوم تبیین نوآورانه معارف و مقابله با تهاجمات فکری و تبلیغی دشمن از این مهم به عنوان رسالت دوم سازمان  نام برد و گفت: رسالت دیگر سازمان تبلیغات اسلامی رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است که رسالت مهم و خطیری است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از ارکان ترویج و توسعه فرهنگ دینی در کشور است، اما باید اقشار، نهاد‌ها و دستگاه‌ها در امر تبلیغ اسلام خود را سهیم بدانند و نقش‌آفرینی کنند، افزود: رویکرد سازمان برای آنکه بتواند این دو رسالت مهم و خطیر را به درستی انجام دهد مردمی‌سازی سازمان است.

غلامی‌روشن با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات یک رویکرد مردمی سازی است و نمی‌خواهد با لوگو و بنر خدمات خود را بیان کند، ادامه داد: سرانه بودجه فرهنگ کشور تنها دو درصد از کل بودجه است که در این دو درصد وزارت فرهنگ، میراث فرهنگی، صداو سیما، سازمان تبلیغات و ... سهیم هستند.

وی گفت: اعتبار سازمان تبلیغات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی بسیار ناچیز است و باید نگاه واقع بینانه داشت و لازم است این سبد پر رنگ‌تر دیده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه سخنان خود با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: اربعین یک سفر نیست بلکه یک نهضت جمعی است که اصحاب آخرالزمانی امام حسین (ع) دور هم جمع می‌شوند و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) لبیک می‌گویند.

وی در بیان اهمیت اجتماع عظیم اربعین با تاکید بر اینکه این اجتماع برای تربیت نسل آخرالزمانی شکل می‌گیرد، گفت: مسئله اربعین یک ظرفیت بسیارعظیم و مسئله مهمی است و به همین دلیل برای ما موضوعیت دارد بنابراین  در سازمان تبلیغات اسلامی این موضوع نیز بسیار جدی گرفته شده و تمرکز بر این است.

غلامی‌روشن همایش عظیم اربعین اربعین را یک لشکرکشی انسانی و فناوری امور خیر که در برابر فناوری تمدن غربی قرار گرفته است، دانست و ادامه داد: در این ایام هر کس در حد توان در موکب‌ها حضور و به زائران خدمت رسانی می‌کند.

وی از برگزاری اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در همدان خبر داد و بیان کرد: این اجتماع با حضور عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) که در مراسم اربعین جامانده‌اند و درصدد شکل گیری یک اجتماع عظیم بودند همزمان با روز اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اجتماع جاماندگان اربعین حسینی در ۹ شهرستان استان همدان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: استان همدان در مسیر تردد ۱۸ استان کشور در سفر اربعین قرار دارد که طی سال‌های گذشته در جریان ارائه خدمات اربعینی پیشرو بوده است.

وی از راه‌‎اندازی پویش نذر خدمت همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد و تاکید کرد: در این پویش هرکسی با هر تخصصی دارد به محبان اباعبدالله (ع) و مردم محله خود خدمت رسانی کند.

غلامی‌روشن به حضور روحانیون در موکب‌ها قبل و بعد از نماز‌های یومیه اشاره و بیان کرد: این روحانیون فلسفه اربعین را برای مردم تبیین و با موکب داران در اجرای امور مختلف همکاری می‌کنند.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن روز مساجد و با اشاره به وجود یک هزار و ۵۸۳ مسجد در استان افزود: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هیئت نیز در استان فعال هستند که ۱۷۰ هیئت نوجوانانه و۳۰۰  هیئت بانوان داریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مداح فعال وجود دارد، ادامه داد: همچنین  در ۳۳۳ خانه قرآنی نیز فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی به موضوع تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی نیز اشاره و عنوان کرد: این برنامه از دو سال پیش شروع شده که با معرفی مساجد نمونه و طراز اول اسلامی در فعالیت‌های فرهنگی الگویی برای سایر مساجد خواهند شد.

غلامی‌روشن به فعالیت ۱۵۰ موکب در ایام اربعین حسینی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این موکب‌ها در ایام اربعین حسینی به زائران امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار