راه‌اندازی میز خدمت ویژه رسیدگی به پرونده آمران به معروف در پزشکی قانونی خراسان رضوی

 قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: با همکاری و مشارکت سازمان پزشکی قانونی استان میز خدمت ویژه رسیدگی به پرونده‌های آمران به معروف در این سازمان راه‌اندازی شده که تأثیر بسزایی در تبیین و ترویج فریضتین دارد.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۳۵
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس؛ محسن ملی در جلسه اعطای حکم رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سازمان نظام‌پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی اجرای عدالت و احقاق حق است و سازمان پزشکی قانونی در این فرایند به‌عنوان یک بازوی قدرتمند به دستگاه قضایی کمک می‌کند تا پرونده‌ها را بادقت لازم و استفاده از نظریات دقیق کارشناسان رسیدگی کند، به همین خاطر کار مجموعه پزشکی قانونی حساس، ظریف و ارزشمند است.

 وی ضمن تقدیر از همکاری پزشکی قانونی در رسیدگی سریع و دقیق به پرونده آمران به معروف استان افزود: این همکاری و مشارکت سبب شده حمایت قانونی از آمران به معروف دراسرع‌وقت و بادقت بیشتری انجام شود همچنین حمایت قانونی از افراد دغدغه‌مند در جامعه که خود را نسبت به انجام منکرات مسئول می‌دانند نقش بی‌بدیلی در ترویج فریضه واجب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد.

 ملی با اشاره به برگزاری میز خدمت شورای امربه‌معروف در سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی اعلام کرد: این اقدام مؤثر توسط شورای امربه‌معروف نظم و قانون ویژه‌ای به برنامه‌های سازمان پزشکی قانونی بخشیده و همچنین باعث افزایش رضایتمندی مراجعه‌کنندگان شده است.

 قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی یکی از برکات امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را نظارت عمومی برشمرد و عنوان کرد: در همین راستا آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر جزو اولویت‌های ستاد قرار گرفته تا افراد دغدغه‌مند در مسیر درستی برای پیشبرد اهدافشان گام بردارند.

شأن ادارات در خدمتگزاری به مردم است

 در ادامه این جلسه علی نقش، رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم؛ ولی‌نعمتان هستند و شأن ما هم در خدمتگزاری به مردم است گاهی شاید نتوانیم خواسته ارباب‌رجوع را برآورده کنیم و قانون و مقررات این اجازه را به ما ندهد لیکن با احترام و توجه به مراجعه‌کنندگان، می‌توان حرمت آنان را حفظ نماییم تا هم خداوند و هم مردم از ما راضی باشند.

 وی بهترین راه برای جلوگیری از منکر را رضایت ارباب‌رجوع در محل کار دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که این سازمان در راستای تکریم ارباب‌رجوع انجام داده راه‌اندازی میز خدمت امربه‌معروف است با این اقدام مراجعه‌کنندگان فرصت دارند به‌عنوان ناظر عملکرد سازمان را ارزیابی کنند و اگر منکری مشاهده کردند آن را از طریق میز خدمت مطرح کنند.

 مدیرکل سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی تصریح کرد: باتوجه‌به تمهیدات انجام شده در راستای رفع منکرات سازمان اقدامات خوبی اجرا شده که از مهم‌ترین منکرات تخصصی رفع شده در این سازمان اختصاص پزشکان هم جنس برای معاینات پزشکی است.

گفتنی است، در پایان این جلسه از زحمات سید آریا حجازی رئیس سابق شورای امربه‌معروف این سازمان تقدیر و علی نقش، مدیرکل جدید سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی به سمت رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این سازمان منصوب شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار