خبرهای داغ:

قلع و قمع ۱۲ مورد از ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای کندلج

تبریز- معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از قلع و قمع ۱۲ مورد از ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای کندلج این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۲۳۶۹
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل الهیاری گفت: در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و حفظ امنیت غذایی طبق دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ویژه مرند دو مورد از ساخت وسازهای غیر مجاز در راستای حکم قطعی ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و ۱۰ مورد از ساخت وسازهای غیر مجاز در قالب دیوارکشی قطعه بندی در راستای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها  واقع در اراضی کشاورزی روستای کندلج شهرستان مرند قلع وقمع شد.

وی ادامه داد: در این عملیات دو هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان مرند، آزاد سازی شد.

الهیاری با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی مردم است که در قانون حفظ کاربری اراضی بر آن تاکید و جهاد کشاورزی مجری آن است، گفت: در راستای اجرای قانون با هر گونه ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و طرح‌های هادی روستایی برخورد قاطع می‌شود.

الهیاری با تاکید بر اینکه همشهریان مراقب باشند که در دام زمین خواران و سودجویان نیفتند، گفت: از عموم همشهریان عزیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز، موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌های مردمی اطلاع و یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir/ تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند نیز در این عملیات گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان مرند و مستعد بودن برخی مناطق خوش آب وهوا، ساخت سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ ها در این مناطق  اتفاق می‌افتد و با معضلی به نام تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی مواجه هستیم و این امر باعث می شود که بر خوردهای قانونی  هم به تناسب آنها شدیدتر باشد.

یوسف ضیاءمهر با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از اراضی کشاورزی و امنیت غذایی مردم احساس تکلیف می‌کنیم، گفت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته ما هر هفته بدون استثنا اقدام به اجرای احکام خواهیم کرد و با جدیت بیشتردنبال خواهیم کرد تا از کاربری های غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد و باید وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل انجام دهیم چراکه بی‌تفاوتی در این زمینه می‌تواند امنیت غذایی ما را خدشه‌دار کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها را فصل الخطاب تصمیم گیری‌ها عنوان و تأکید کرد: هرگونه اقدام که مانع از تداوم تولید و بهره برداری و استمرار کشاورزی شود از مصادیق تغییرکاربری غیرمجاز تلقی خواهد شد که در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها جرم انگاری شده است و مستحدثات نیز مشمول قلع و قمع می شود.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان مرند، هشدار داد هيچگونه اغماضي با هيچ کسي در حوزه تغيير کاربري اراضي نخواهيم داشت و با شدت با همه متخلفين برخورد خواهيم کرد.

ضیاءمهر گفت : به تمامی شهروندان عزیز توصیه می کنم، قبل از هرگونه اقدام به تغییر کاربری از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقدام کرده  و مجوز لازم را  اخذ کنند در غیر این صورت طبق قانون حتما با شعبه ویژه ای که در این مورد تشکیل واحکامی که صادر می شود به ردیف اجرا گذاشته و هر هفته قلع وقمع ها را اجرا خواهیم نمود  لذا شهروندان عزیز دقت کنند با ساخت و سازهای غیرجاز متحمل هزینه های اضافه نشوند و در این خصوص انتظار داریم که در حدود قانون با ما همکاری بکنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار