خبرهای داغ:
فیض اللهی خبر داد

افتتاح ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان بهار درهفته دولت

همدان- فرماندار شهرستان بهار از افتتاح ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی و کلنگ‌زنی ۲۴ طرح با اعتباری افزون‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال طی هفته دولت در شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۲۸۵۹
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
افتتاح ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان بهار درهفته دولت

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجتبی فیض اللهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی و  تعداد ۲۴ طرح نیز با اعتباری افزون‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال طی هفته دولت کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که این تعداد طرح برای ۵۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راهداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، مخابرات، صمت، گازرسانی، بخشداری‌ها از جمله حوزه‌هایی است که در این شهرستان در هفته دولت دارای پروژه و طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند بود.

فرماندار شهرستان بهار گفت: تعهد اشتغال شهرستان بهار در سال جاری ۱۴۵۸ نفر بوده که از این میزان تعهد شهرستان تاکنون ۶۵۰ نفر آن معادل ۴۴ درصد محقق شده که این میزان سهم اشتغال غالبا برای فارغ‌التحصیلان شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به تامین ۵.۳ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شهر لالجین، خاطرنشان کرد: در هفته دولت کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی ساخت طرح نهضت ملی مسکن لالجین آغاز می‌شود.

فیض‌اللهی اضافه کرد: در حال حاضر برای طرح نهضت ملی مسکن شهر بهار نیز ۴۷.۵ هکتار زمین شامل ۴۰ هکتار در بخش غربی و ۷.۵ هکتار در جنب بیمارستان آیت الله بهاری به شهر بهار الحاق شده که ۱۷ هکتار آن را سند زده و آیین واگذاری و کلنگ‌زنی آن چندی پیش با حضور استاندار همدان برگزار شد و قرار است این مساکن به‌صورت گروه ساخت چهار نفره احداث شوند.

وی همچنین گفت: پروژه مسکن ۱۲۰ واحدی نیمه‌کاره از ۱۲ سال پیش شهر بهار نیز مشکلات آن با پیگیری لازم مرتفع و توسط بانک مسکن در حال احداث است.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اینکه بهار قطب کشاورزی و کشت آبی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در همین ارتباط ترویج و توزیع بذر کم آب‌بر و زودبازده سیب‌زمینی را بین کشاورزان شهرستان بهار داشتیم ضمن اینکه با توجه به پرآب‌بر بودن کشت هندوانه، ممنوعیت کشت هندوانه در دستور کار قرار گرفت و کشاورزان منطقه به کشت محصولات کم آب‌بر و پربازده از جمله کشت زعفران و کشت باغات پسته ترغیب و تشویق شدند.

وی همچنین با اشاره به جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی، کشاورزان منطقه با راه‌اندازی صنایع تبدیلی مختلف، یادآور شد: شهرستان بهار دارای شهرک صنعتی غذایی بوده که این شهرک ظرفیت‌ بسیار خوبی برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی کشاورزان و ارزش‌افزوده دوچندان برای این شهرستان با احداث صنایع تبدیلی هر چه بیشتر در این شهرک خواهد بود.

فیض‌اللهی از پیگیری برای تسریع در روند بهره‌برداری کارخانه فرنج فرایز این شهرستان خبر داد و افزود: احداث کارخانه نشاسته‌سازی نیز یکی از جمله پروژه‌ها در بحث صنایع تبدیلی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی از ۵۸ سردخانه سیب‌زمینی با ظرفیت ۲۵۰ هزار تُن در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: از کشاورزان و سرمایه‌گذارانی که برای احداث سردخانه سیر در شهرستان بهار اقدام کنند حمایت و استقبال لازم را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما در حوزه کشاورزی توسعه گلخانه‌ها و ساخت گلخانه‌ها توسط کشاورزان بوده که دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری لازم را در این ارتباط خواهند داشت که حداکثر بهره‌برداری را در این رابطه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث مشکلات شهرک‌های سفال لالجین، تصریح کرد: چندین مشکل در بحث شهرک‌های سفال شهر لالجین داریم که یکی از آنها مشکل تامین مواد اولیه است که برای تامین مواد اولیه قبلا یک پهنه را برای برداشت خاک رُس توسط سفال‌گران تعیین کرده بودیم که در این ارتباط نسبت به برداشت بی‌رویه از این پهنه شکایتی شد و در نتیجه برداشت خاک از این پهنه متوقف شد.

فیض‌اللهی افزود: درحال حاضر خاک مورد نیاز شهرک‌های سفال لالجین از شیراز و مرند تهیه می‌شود که قیمت بالای خاک رُس این شهرها برای سفالگران لالجین ایجاد مشکل کرده بود که حل این موضوع را پیگیری کردیم.

وی عدم بهره‌مندی از مشوق‌های مالیاتی و تامین اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات شهرک‌های سفال و سفالگری لالجینی برشمرد و گفت: با جدیت پیگیریم که شهرک‌های سفال و سفالگران لالجینی از این مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان بهار در رابطه با رفع مشکلات صادرات سفال لالجین نیز تصریح کرد: در این ارتباط با سازمان توسعه و تجارت و کسانی که به عنوان رایزن در کشورهای مختلف دیگر هستند مکاتباتی داشتیم که شهرستان بهار و لالجین نیز برای ترویج صنایع دستی سفال لالجین از این نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار